Szerintünk erre jó az arculat

kreativ-ugynokseg-4

Ha nagyon röviden, tömören szeretnénk kifejezni: megkülönböztet.

Gondolom nem mondunk újdonságot, de amikor a boltban jársz és vásárolsz ott is legelőször a márka arculatával fogsz találkozni. Számít, hogy mi az adott termékről a benyomásod, mert ez alapján egy másodperc alatt fogod eldönteni, hogy bízol-e benne vagy sem.

Nincs ez másként a márkáddal sem az online térben. Az ügyfél – noha tudjuk, hogy nem ítélünk elsőre – mégis a legelső benyomása alapján fog bizalmat szavazni neked és dönt arról, hogy elindul-e például a honlapodon felfedező útra vagy sem. Ezért sem mindegy mit lát ott.

Mi az arculat?

Ezt elképzelheted egy puzzle-ként is, a cég külső megjelenési formáinak az összessége, ami egy egységgé áll össze a felhasználóban. Érdemes minden egyes kis darabkájára külön külön is odafigyelni, hogy ne maradjon hiányérzet a látottak alapján.

Az arculat kimondott szavak nélkül is közvetít, amik alapján be tudják azonosítani, felismerni a terméket, szolgáltatásokat, vagy ami a legfontosabb, megjegyzi azokat. Ennek a  benyomás kialakításának a kezdő lépése az arculat tervezés, ami segít a márka felismerhetőségében. Technikailag ilyenkor történik a színek, a betűtípusok, a különböző elemek kiválasztása a brand célokhoz igazítása. Az elkészült elemeket a későbbiek folyamán következetesen érdemes használni a kommunikációban.

Az arculati megjelenés elemei:

Kisarculat

– logó

– névjegy

– levélpapír

Nagyarculat

-a kisarculat kibővítése például meghívók, reklám anyagok, reklám eszközök, molino, rollup, autó matrica

Természetesen az online kommunikáció miatt már évek óta nyugodtan beszélhetünk digitális arculatról is.

A digitális kisarculat elemei az email aláírás, word sablon, prezentációs sablon, edm.

A digitális nagyarculat elemei pedig poszt sablonok a közösségi médiás felületekre, timeline képek, avatar képek, hirdetési kreatívok.

Milyen a jó arculat?

Ahogyan korábban már írtunk róla, megkülönböztethetően felismerhető. Fontos, hogy a kommunikációban, minden platformon következetesen a brand bookban rögzített elvárások szerint ugyanazzal az arculattal jelenjünk meg, ez fogja azt a bizalmat erősíteni, amit el szeretnénk érni a márkánkkal. Az, hogy mindig ugyan úgy vagyunk jelen megkönnyíti a felismerhetőséget. Érdemes tehát kerülni az adhoc megoldásokat a megjelenésben, a koncepció nélküliséget, a következetlenséget, a random színek és betűtípusok használatát. Fontos, hogy a bizalmat a márka értékeken keresztül érjük el, amit az arculati elemekkel támasztunk alá.

Kinek az ízlése számít az arculatnál?

Természetesen a célcsoporté. A célcsoport meghatározást hosszú kutatás, elemzés előzi meg, nekik fogunk kommunikálni, az ő „nyelvükön” fogunk hozzájuk szólni, ugyanakkor fontos a vizuális trendeket is figyelembe venni és azt is, hogy ezek mennyire illenek a vállalkozás arculatába.  

Talán elég sok információ elhangzott ahhoz, hogy egyértelmű legyen ez egy olyan szakterület, ahol érdemes szakembert megbízni a feladat sikerességének érdekében.

Kérj árajánlatot, szívesen segítünk az arculatod kialakításában!