Nem csak kreatív ügynökségi szleng

kreativ-ugynokseg-3

Szerintünk jó érteni egymást

Biztosan Te is voltál már olyan helyzetben, hogy röpködtek feléd a megválaszolandó kérdések egy kreatív ügynökséggel folytatott megbeszélésen és úgy érezted, mintha egy idegen, számodra ismeretlen nyelven beszélnének hozzád, fogalmad sincs mi lenne a helyes válasz, mert a szavak értelmezésén töröd a fejed.

Összegyűjtöttük neked a legfontosabbakat:

Kreatív ügynökségi brief

A brief egy dokumentum, amiben tömören (szándékosan nem írjuk, hogy röviden) leírhatjátok, hogy mit szeretnétek pontosan az ügynökségi szakemberektől. Ez az összefoglalás egyértelművé teszi, hogy mire gondoltok, ennek a segítségével fogunk tájékozódni a munkánk során. Természetesen nem egyedül kell kitalálnotok, hogy mit tartalmazzon a brief, mi adunk hozzá támpontokat, hogy jól értsük egymást.

Egy brief szólhat arról például, hogy egy arculatváltáskor mit szeretnétek változtatni, mert csak ezután tudja elkezdeni a grafikus a kis/nagy arculati elemek megtervezését amivel majd az ügyfeleitek találkozni fog. Első lépés egyike a weboldal „ráncfelvarrásához”, egy:  

Drótváz

A drótváz, ahogyan a neve is utalhat rá egy „ruha”, desing nélküli váz, amiben a különböző elemek, dobozok, tartalmi csoportok helyét látod. Minden fontos elem szerepel benne, de még teljes kidolgozás nélkül, amit csak azután „öltöztetünk fel”, dolgozunk tovább vele, ha ezt jóváhagytad.

Az is előfordulhat, hogy ragaszkodsz egy struktúrához, de tetszik a kreatív ügynökség javaslata is, így A/B tesztelni fogjátok majd a két ötletet a fejlesztés után. Természetesen ezek mérhető útmutatók, amik segítik azt a döntést, hogy láthasd mely variációnál hova kattintanak, meddig görgetnek le a felhasználók. Ennek a vizsgálatára alkalmas:

Hőtérkép

A hőtérkép leginkább annak bemutatására szolgál, hogy egyértelműen, vizuálisan is látható, kimutatható legyen, a weboldal egyes részein a látogatók hány százaléka járt, ott milyen interakciót hajtott végre. A térképen a színek a gyakoriságot mutatják, a hidegebb színek a kevésbé látogatott részt mutatják meg, az intenzív piros szín pedig azt mutatja meg, ahol a felhasználók a leg aktívabbak, legnagyobb számú aktivitást mutatták. Ezekből következtethetünk, hogy oda érdemes elhelyezni gombokat vagy más, fontos információkat, mert azok az üzenetek, vagy felhívást segítő elemek biztosan célba érnek.

Ezzel a módszerrel gyakorlatilag el lehet dönteni, hogy a saját vagy az ügynökségi javaslat működik-e jobban és további célirányos oldalakat is létrehozni, például:

Landing page

vagy landoló oldal, ahogyan a neve is mutatja a különböző forrásokból, például hirdetésekből, hírlevelekből, posztokból ide érkeztetjük a felhasználókat, hogy további segítsük őket a felhasználói útvonalon, egy konverziós cél érdekében. Erről a következő bejegyzésünkben írunk.

Ha éppen Te is arculatváltást tervezel és szükséged van kreatív ügynökségre, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot! ITT