A digitális marketing menedzser hosszú távú digitális marketingkampányokat és rövid távú hirdetési technikákat fejleszt, valósít meg és felügyel digitális platformokon keresztül. Ez a szerep megköveteli a márkaismertség növelését, a forgalom a vállalat webhelyére irányítását és az értékesítési potenciálok generálását.
A digitális marketing menedzserek felügyelik és együttműködnek a marketingcsapattal és számos területen nyújtanak támogatást, például:
Új digitális csatornák és eszközök azonosítása és tesztelése
Új marketing és a legújabb trendek kutatása és megvalósítása
A befektetések megtérülésének (ROI) és a kulcsfontosságú teljesítménymutatóknak (KPI-k) mérése és jelentése
Webelemző eszközök használata a webhely forgalmának figyelésére
Új kampányötletek és növekedési stratégiák ötletelése
Segíts optimalizálni a felhasználói élményt a cég weboldalán és segít a nyitóoldal létrehozásában
A fogyasztói vásárlási magatartás nyomon követése
Potenciális ügyfelek megszerzése és vásárlókká alakítása
Marketingkampányok optimalizálása, beleértve az e-mail marketinget, a közösségi médiát és a digitális hirdetéseket
Kampánycsomagok készítése a kiindulási pontok, a működés és az eredmények bemutatására
Kampányok bemutatása az egész csapatnak
A projektekkel és azok sikereivel kapcsolatos kérdések megválaszolása a menedzsmentnek, az ügyfeleknek és az érintetteknek
A márkanagykövetek és statisztikáik vizsgálata
Különböző befolyásolók felfedezése, amelyekkel egész évben és konkrét kampányokhoz dolgozhat
Együttműködés az influencerekkel annak biztosítása érdekében, hogy a márkához igazodó tartalmat hozzanak létre, közzétegyenek egy egyeztetett időpontban és kezeljék a pozitív vagy negatív megjegyzéseket.