Mindent tudsz a helyalapú célzásról? – 1 rész

helyalapú célzás

A marketingszakemberek számos olyan stratégiai taktikát alkalmaznak, amelyek a célközönség fizikai helyére támaszkodnak a releváns marketingtartalom küldéséhez. A márkák jellemzően olyan eszközökkel jelenítik meg ösztönzőiket az ügyfelek eszközein, mint a rövid üzenetküldő (SMS) szöveges üzenetek vagy a felugró értesítések, amelyek arra késztetik a potenciális ügyfeleket, hogy gyorsabban cselekedjenek, és potenciálisan több konverziót hajtsanak végre.

Az elkövetkező cikkekben megvitatjuk, mi az a helyalapú marketing, áttekintjük a különböző fontolóra vevő típusokat, elmagyarázzuk, miért fontos, és tippeket adunk, amelyek segítenek alkalmazni a vállalat marketingstratégiájában.

Mi az a helyalapú célzás?


A helyalapú célzás egy olyan stratégia, amellyel a márkák értesítéseket küldenek a jelenlegi vagy potenciális ügyfeleknek a mobileszközeik helyadatai alapján. A fogyasztókat az üzlet, iroda vagy egyéb hely közelsége alapján találják meg.

A legtöbb helyalapú marketing esetében a felhasználóknak engedélyt kell adniuk a vállalatnak marketingértesítések küldésére. Ez a marketingstratégia segíthet növelni a forgalmat és a konverziós arányt azáltal, hogy olyan célzott hirdetéseket népszerűsít, amelyek egy meghatározott területen élő fogyasztók igényeit és érdekeit szolgálják.

A helyalapú célzás típusai


Az olyan eszközök, mint a mobiltelefonok és az okosórák elterjedése hozzájárult a helyalapú marketing hasznosságának növeléséhez. A marketingszakemberek felhasználhatják az ezekről az eszközökről származó helyadatokat helyalapú marketingstratégiáik irányítására. Íme néhány helyalapú marketingstratégia típus:

Határon belüli célzás
Ez egy olyan stratégia, amely virtuális határvonalat vagy geokerítést hoz létre egy adott terület körül globális helymeghatározó rendszer (GPS) vagy rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) segítségével. Amikor egy megcélzott ügyfél helyadatai egy adott határon belül van, előre programozott jelzést kap a telefonján ajánlatokkal, tartalommal vagy a cég által kiadott egyéb marketing ösztönzőkkel.

Ez lehetővé teszi az eladók számára, hogy termékeiket a telephelyük körül nagyszámú ember számára értékesítsék, legyen szó cégközpontról vagy egyéni kiskereskedelmi üzletről. Valós idejű helyadatokat kínál, lehetővé téve az eladóknak, hogy hasznot húzzanak a fogyasztói magatartásból, például az impulzusvásárlásból. Több konverzióhoz és nyereséghez vezethet, ha megcélozza az ügyfeleket, hogy akkor tegyenek valamit, amikor az már kényelmes a számára.

Földrajzi célzás
A határon belüli célzáshoz hasonlóan a földrajzi célzás egy olyan marketingstratégia, amely információkat küldhet a fogyasztóknak lakóhelye vagy munkahelye alapján. A különbség az, hogy az ügyfélnek nem kell egy bizonyos területre utaznia ahhoz, hogy megkapja ezeket az előnyöket. A földrajzi célzásnál az internetprotokoll (IP) címadatok azonosítják az eszköz helyét, hogy speciális tartalmat küldhessenek a felhasználónak.

A földrajzi célzás javítja az ügyfelek élményét azáltal, hogy speciális hirdetéseket szab a szülővárosukra vagy munkahelyükre. Segíti a marketingeseket abban, hogy megismerjék célközönségük szokásait és érdeklődési körét, és azokat a gyakran látogatott helyeken található termékekhez és szolgáltatásokhoz igazítsák. Ez előnyös lehet a szűk piacokon működő kisvállalkozások számára, amelyek gyorsabban tudják biztosítani az ügyfeleknek a szükséges dolgokat, ahelyett, hogy az ügyfelek más helyről várnák a szállítást.

„Jeladó” célzás
A jeladó olyan technológiai eszköz, amely Wi-Fi- vagy Bluetooth-kapcsolaton keresztül helyadatokat fogad a mobilegységektől. Miután a jelzők csatlakoznak egy eszközhöz, üzeneteket küldhetnek csatornákon, például e-maileken, push értesítéseken vagy más alkalmazásokon keresztül. Beaconokat programozhat úgy, hogy a kívánt közönség otthonaihoz, munkahelyeihez vagy vásárlási helyeihez közeli területeket lefedjen.

A határon belüli célzáshoz hasonlóan a „jeladó” célzás segítségével a marketingesek megcélozhatják az embereket egy adott helyen. Ez a célzás azonban még közönségspecifikusabbá válik, ha egy adott üzletben vagy rendezvényen használják. Lehetőséget kínál a marketingeseknek arra, hogy személyre szabott üzeneteket küldjenek az ügyfeleknek az aktuális tevékenységük alapján. Támogathatják a termékeket, és speciális ajánlatokat szabhatnak a potenciális ügyfeleknek a magasabb konverziós arány érdekében.

„Hódító” célzás
Ez a marketingstratégia lehetővé teszi az ügyfelek tartózkodási helyének meghatározását, majd promóciós értesítések küldését, de csak akkor, ha az adatok azt mutatják, hogy korábban már felkeresték egy versenytárs fizikai üzletét, webhelyét vagy alkalmazását. Beállíthat egy virtuális GPS-geokerítést a kívánt terület körül, hogy figyelemmel kísérhesse a rivális vállalkozásba látogató ügyfeleket. A geoconquesting üzenetek általában ajánlatokat, kedvezményeket vagy bármilyen más promóciós ösztönzőt tartalmaznak.

A geoconquesting segítségével megragadhatja azon ügyfelek figyelmét és nyereségét, akik jellemzően áruk és szolgáltatásokért keresik fel a versenytársukat. Ha olyan dolgokat rögzít, mint például a böngészési előzmények, a geoconquesting segítségével elérheti, hogy promóciói vagy hirdetései a potenciális ügyfelek elé kerüljenek a verseny előtt. Ezenkívül a geoconquesting okot ad az ügyfeleknek arra, hogy más lehetőségeket is mérlegeljenek, hol vagy hogyan vásárolhatnak termékeket, nem pedig megszokásból.

Mobil célzás
A mobilcélzás egy olyan marketingstratégia, amely a promóciós hirdetések mobilhívásokon és üzeneteken keresztül történő terjesztésére összpontosít. Ezzel a stratégiával mobiladatokat, például helymeghatározási szolgáltatásokat vagy közösségimédia-kapcsolatokat használhat, hogy többet tudjon meg a célközönségről. Ez segíthet relevánsabb hirdetéseket küldeni felhasználóinak.

Ez a stratégia nagyobb konverziós arányt eredményez a megcélzott piacról, mivel azok közvetlenek és relevánsak. A mobilcélzás elősegítheti az azonnali tranzakciókat, mivel a mobileszközök közvetlenül összekapcsolhatják a felhasználót az eladóval.

Gyere velünk, folytatjuk a következő cikkben… 🙂

Vagy keress minket bizalommal!