Minden, amit a creative managerről tudtál, de nem sejtetted

creative-manager

A cím lehetett volna útmutató tévelygőknek, de mi hiszünk benne, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb álom feladatot, hozza is a szél bármerről is, így a creative manager is egy szakma, ami tanulható. Ha eddig Te is eljutottál, gondoljuk át közösen, hogyan válhatsz kreatív menedzserré (creative manager)

Szerezz alapdiplomát…

Szerezz tapasztalatot….

Végezz szakmai gyakorlatot. …

Jelentkezz olyan pozícióra ami egy kicsit is a profilodba vág…

Kapcsolód kreatív szakemberekhez. …

Légy kreatív …

Legyen egy vezetői attitűdöd…

Legyél jó problémamegoldó…

Részletezzük, hogyan legyél creative manager

Szerezz alapdiplomát

Ehhez a munkakörhöz képzőművészeti, művészeti menedzsment, marketing vagy reklámszakmai alapdiplomára van szükség, ez alap követelmény lehet a kreatív projektek elvégzésénél, például egy marketingkampány kidolgozásánál.

Szerezz tapasztalatot

Az önéletrajzodban hasznos, ha releváns tapasztalatot szerzel. Tekintsd a tanulmányaid során elvégzett kreatív projekteket gyakorlatnak. Jó ötlet, ha már a diploma megszerzése alatt kreatív portfóliót készítesz, hogy bemutathasd képességeidet. A kreatív portfólió az általad elkészített munkák gyűjteménye, például tervek, rajzok vagy marketingkampányok.

Ahogy egyre több projektet végzel, frissítsd a portfóliódat, hogy az tükrözze aktuális készségeidet. Amikor kreatív állásokra jelentkezel, a munkáltatók kérhetnek mintákat a munkádból, ezért jó, ha van egy portfóliód.

Végezz szakmai gyakorlatot

A szakmai gyakorlat lehetőséget nyújt arra, hogy valós tapasztalatokat szerezz. Kreatív menedzser gyakornoki helyek nincsenek, mivel ez egy vezetői pozíció, de a kreatív csapatban gyakornokoskodhatsz, ami lehetőséget ad arra, hogy megfigyeld a kreatív menedzsert és megerősítsd kreatív képességeidet. Gyakran szerezhetsz kreditet a diplomádhoz a gyakornoki feladatok elvégzéséért. A szakmai gyakorlatok releváns tapasztalatot is biztosítanak, amelyet hozzáadhatsz az önéletrajzodhoz és olyan projekteket fejezhetsz be, amelyeket beilleszthetsz a portfóliódba, így professzionálisabbá téve azt.

Ha gyakornoki állást szeretnél szerezni, keress olyan állásbörzéket, amelyekben a gyakornok szó szerepel kulcsszóként. Ha ez rád is vonatkozik, látogass el a főiskola karrierközpontjába, amely segíthet a hallgatók gyakornoki állásokban való elhelyezésében. Beszélhetsz a tanáraiddal is, hogy megtudd, van-e a hálózatukban olyan szakember, akit be tudnak mutatni neked.

Jelentkezz pozíciókra

A diploma megszerzése után jelentkezz a kreatív csapatok nyitott pozícióira. A leghatékonyabb lehet, ha belépő szintű pozícióban csatlakozol egy vállalathoz, és vezetői tapasztalatot szerzel, mielőtt kreatív vezetőnek jelentkezel. Kreatív menedzsernek akkor jelentkezhetsz, ha megfelelsz a végzettségi és tapasztalati követelményeknek.

Hálózatépítés” kreatív szakemberekkel

Ahhoz, hogy kreatív menedzserré válj, hasznos, ha kiépíted a szakmai hálózatodat, és megpróbálsz találkozni kreatív szakemberekkel. Az olyan emberekkel való kapcsolatépítés, akikkel esetleg együtt dolgozhatsz egy teamben, azért előnyös, mert ők értesíthetnek, ha a munkahelyükön kreatív menedzser pozíciót kínálnak. Kreatív igazgatóként hasznos, ha van egy művészekből és tervezőkből álló hálózatod, így forrásként használhatod őket, amikor szakembereket veszel fel a csapatodba.

Hálózatod kiépítéséhez részt vehetsz iparági rendezvényeken, például konferenciákon. Szakmai fórumokon online is kapcsolatba léphetsz az emberekkel. Elmehetsz állásbörzékre is, és találkozhat más kreatív szakemberekkel.

Joggal merülhet fel, hogy mik a kreatív menedzser tulajdonságai, erősségei. Lássuk:

A kreatív menedzser készségei

Kreativitás
A kreativitási készségek a tartalomfejlesztés és az egyedi ötletek kigondolásának képességei. Egy kreatív menedzser ritkán hoz létre tartalmat, de kreativitását arra használja, hogy követelményeket határozzon meg a projektekkel kapcsolatban, és koncepciókat dolgozzon ki a csapatuk által készített művészeti alkotásokhoz. A kreatív készségekkel ösztönözni tudják csapatukat az innovációra. A stratégiák és folyamatok kidolgozásakor is használják ezeket a képességeket. Mivel ők felelnek a művészeti irányításért, hasznos, ha képesek ötleteket generálni és egyedi módokat találni a tartalom létrehozására.

Vezetői képességek
A vezetői képességek azt a képességet jelentik, hogy egy csoportot irányíts és egyesítsd őket egy cél elérése érdekében. Csapatvezetőként ez alapvető készség. A vezetői képességek közé tartozik a döntéshozatal is és a jó vezető ezt úgy teszi, hogy mérlegeli a csapat és a projekt előnyeit és kockázatait. A vezetők a vezetésüket arra használják, hogy motiválják a csapataikat és sikerre ösztönözzék őket.

Problémamegoldás
A problémamegoldó képességek olyan képességek, amelyekkel felismerhetsz egy problémát, és kidolgozhatod a probléma lehetséges megoldásait. A vezetői pozíciókban dolgozók számára fontos, hogy a problémákat gyorsan megoldják, hogy a csapat továbbra is tartani tudja a határidőket. A csapattagok is fordulhatnak a kreatív vezetőjükhöz, ha problémát tapasztalnak a munkájukkal kapcsolatban. A részletekre való odafigyelés hasznos készség lehet egy probléma azonosításakor. Előfordulhat, hogy felismer egy lehetséges problémát és még a probléma bekövetkezése előtt kijavítja azt.

Ügyfélkapcsolatok
Az ügyfelekkel való kapcsolattartás képessége alapvető fontosságú a kreatív menedzser csapatának és a vállalatnak, amelynek dolgozik. Gyakran ők az elsődleges kapcsolat az ügyfél és a kreatív csapat között. A nagyszerű ügyfélkapcsolat kiépítéséhez a kreatív menedzser egyenes, gyakran kommunikál a kreatív folyamat során, hogy a csapat megfeleljen az ügyfél igényeinek.

Kommunikáció
A kommunikáció az a képesség, hogy az ötleteket és az információkat világosan meg tudjuk osztani másokkal. Ezek a menedzserek nagyszerű kommunikátorok, mert a projekt sikeres befejezéséhez szükségük van arra, hogy megosszák elképzeléseiket és az ügyfél igényeit a csapatukkal. Munkaköri feladataik nagy része a kommunikációra épül, például az ügyfelekkel való találkozás, az ügyfélkapcsolatok ápolása, a kreatív csapat irányítása és más üzleti vezetők tájékoztatása.

Na? Erre számítottál?

Mi kreatív ügynökségként ezt tudjuk nyújtani, keress minket bizalommal!