Miért érdemes kiszervezni a kampányaidat?

kampány-kiszervezés

Akár induló vállalkozás vagy akár már régóta jelen vagy a piacon, visszatérő kérdés lehet, hogy mégis mi legyen a marketinggel, mi legyen a kampányokkal? Kiszervezzem vagy legyen egy állandó, külön erre a feladatra dedikált kolléga? Kreatív kampányok kiszervezése lehet egy hatékony módja annak, hogy vállalkozásod vagy szervezeted elérje a célközönségét és növelje a tudatosságot.

Ha ez számodra kérdés jelenleg, akkor bízunk benne, hogy ezzel a kis összefoglalóval segítünk neked a legjobb döntést meghoznod a céged számára.

Nézzük is:

Az időfaktor

Legtöbben egy időhurokba kerülve végzik a munkájukat, egyik feladatból esnek a másik feladatba (sajnos ügyvezetőként is) végül hosszú kísérletezés után belátják a hatékony munkavégzésből, vagy akár a szervezetfejlesztésből rengeteg időt vesz el egy egy brainstorming, hogy a munkavállaló keresést, azok betanítását már ne is említsük.

A kiszervezett kreatív kampányok esetén az ügynökség napi feladatai között szerepel a brainstorming és persze megnyugtató az a tény is, hogy náluk van az a kellő tudás és tapasztalat, ami a sikeredet, eredményeidet szolgálja.

Kreatív ügynökséget vagy szabadúszót válassz

Döntsd el, hogy egy kreatív ügynökséggel szeretnél együtt dolgozni, vagy inkább szabadúszókat szerződtetnél különböző területeken (grafikusok, copywriterek, fotósok stb.). Az ügynökségek teljes körű szolgáltatást nyújthatnak, míg a szabadúszók specifikus területeken lehetnek erősek.

Ajánlatkérés és kiválasztás

Ha megtaláltad a potenciális partnereket, kérj tőlük árajánlatot és mutasd be a projektet olyan részletesen, amennyire csak tudod. Fontos, hogy a kiválasztás során ne csak az árat nézd, hanem az előző munkáikat, tapasztalataikat és referenciáikat is.

Projektmenedzsment

A kreatív kampányok kiszervezése során fontos, hogy legyen egy hatékony projektmenedzsment folyamat. Fontos tisztázni minden résztvevővel a határidőket és az elvárásokat.

Kommunikáció

Tarts rendszeres kapcsolatot a kiválasztott ügynökséggel vagy szabadúszókkal. Legyél nyitott a visszajelzésekre és a változtatásokra. A jó kommunikáció kulcsfontosságú ahhoz, hogy a kampány megfelelően megvalósuljon.

Mérés és elemzés

Határozzátok meg előre, hogy milyen mutatók jelzik a kampány sikerét. Ez lehet például az elérés, az interakciók száma, az új vásárlók aránya stb. Az adatok alapján mérjék fel, hogy elérted-e a kitűzött célokat.

Költségvetés

Kövesd figyelemmel a költségvetést és figyelj arra, hogy az árak megfeleljenek a kampány méretének és komplexitásának. Lehetnek rejtett költségek, például a módosítások vagy pluszmunkák díjai, amelyeket érdemes előre megbeszélni.

Kreatív szabadság és irányítás

Amikor kiszervezed a kampányt, fontos, hogy megadd azt a kreatív szabadságot a szakembereknek, amikben ők a legjobban tudnak alkotni.

Piaci előny a versenytársakkal szemben:

Az online marketinget és egy kreatív ügynökséget cégvezetőként, vállalkozóként nagyon sok célra használhatsz. Azonban ami biztos, hogy egy online marketing/kreatív ügynökség nélkül hátrányból indulsz a piacodon.  Minél hamarabb sikerül meghozni a döntést a kiszervezéssel kapcsolatban, annál korábban és profi módon jelenik meg a digitális térben céged és annál nagyobb valószínűséggel teszel előnyre szert versenytársaiddal szemben.

Stabilitás:
Egy marketing ügynökség nem csak, hogy bármikor elérhető, de biztosan megtalálja a számodra legmegfelelőbb megoldást is.

Amennyiben fontos számodra, az idő megtakarítás, a költséghatékonyság,a stabilitás és egy sokszínű, de szakmai csapatra bíznád a munkát, amellyel piaci előnyre tehetsz szert, akkor mindenképpen érdemes kiszervezened céged online marketing/kreatív kampánytervezés tevékenységét. 

Úgy döntöttél máris ügynökséget keresel? Mi egy szakértő csapat vagyunk számodra!