Mi az online marketing és hogyan érdemes használni? – 1. rész

Az online marketing az internetes élmény elterjedt része. Míg sokan szórakoztató célokra használják az internetet, sok online döntésüket az internetes marketingszakemberek irányítják és befolyásolják. Az internetes marketing egy népszerű és nagyon sikeres eszköz, amellyel vállalkozások és független szakemberek egyaránt potenciális ügyfelek millióit érhetik el. Ebben a cikkben megismerkedhetsz az online marketinggel, a használható online marketing típusokkal, és választ találsz a gyakran ismételt kérdésekre is.

Mi az online marketing?


Az online marketing eszközöket és módszereket foglal magában, amelyeket a vállalkozások és a vállalkozók használnak, hogy látogatókat vonzanak webhelyeikre, és végül meggyőzzék a látogatókat, hogy vásárolják meg termékeiket és szolgáltatásaikat. Az online marketing abban különbözik a hagyományos marketingtől, hogy az internetes marketingnek sokkal több csatornája van, és így több eszköze is van, amellyel a marketingesek elérhetik a potenciális ügyfeleket. E csatornák közé tartoznak a keresőmotorok, a webhelyek és a közösségi média platformok.

Az online marketingszakemberek erőfeszítéseinek nagy része egy vállalat ismertségének a keresőmotorokon keresztül történő növelésére irányul. A vállalkozásoknak szükségük van valamilyen tartalomra (például blogbejegyzésekre, cikkekre, képekre és videókra) ahhoz, hogy rangsoroljanak a keresőkben, mert sok internetfelhasználó keresi a válaszokat és a megoldásokat. Ezenkívül a különböző keresőmotoroknak megvannak a saját algoritmusai és szabályai a tartalomra mutató hivatkozások első, második, harmadik és így tovább elhelyezésére a keresőoldalon. Ezen túlmenően időre és többféle adatra van szükség ahhoz, hogy az egyének és a vállalatok megértsék, mennyire hatékonyak marketing erőfeszítéseik.

Online Marketing Concept: Aluminum Keyboard with Online Marketing, Selected Focus on Blue Enter Keypad. 3D.

Az online marketing használatának előnyei


Egyértelmű előnyökkel jár azon vállalkozások és vállalkozók számára, akik ezt a marketing formát használják, többek között:

Az online marketing általában kevesebbe kerül: az online marketing legalább felében a marketingesek ingyenes eszközöket és módszereket használnak az organikus forgalom generálására. Az „organikus” forgalom azt jelenti, hogy az internethasználók fizetett hirdetések nélküli webhelyekre mennek. Ezek a felhasználók vagy keresőn keresztül (egy nem fizetett linkre kattintva), vagy más csatornán, például a közösségi médiában közzétett linken keresztül jutottak a webhelyre.


Az online marketingszakemberek rengeteg elemző eszközhöz férhetnek hozzá: ezek közül az eszközök közül sok ingyenes, vagy ingyenes verziókat tartalmaz. Ez rendkívül hasznos azoknak, akik szűkös költségvetéssel rendelkeznek. Ahhoz azonban, hogy több leadet szerezzenek és több pénzt keressenek, előfordulhat, hogy a vállalatoknak és magánszemélyeknek fizetniük kell ezen eszközök prémium verzióiért.


Az internetes marketingszakemberek többféle lehetőség közül választhatnak: A vállalkozások és vállalkozók számos stratégiát használhatnak az ügyfelek megtalálására és megtartására.


Az internetes marketing hatékonyabb demográfiai célzást eredményezhet: Az online marketingesek az online munka és az elemző eszközök használata során rengeteg felhasználói adat áll rendelkezésükre, több forrásból. Ezen információk birtokában az internetes marketingszakemberek meghatározhatják, hogy mely fogyasztók nagyobb valószínűséggel vásárolnak egy vállalkozástól, és mely fogyasztók hajlandók többet fizetni bizonyos szolgáltatásokért. Ez lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy időt és pénzt takarítsanak meg az ügyfelek megszerzése során.

Az online marketing típusai


A hatékony online marketing stratégia megvalósításához a marketingszakembereknek meg kell érteniük az általuk használható online marketing különböző típusait és azok előnyeit. Íme egy lista az internetes marketing nyolc fő típusáról:

Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőmarketing (SEM)
Tartalom marketing
Közösségi média marketing
Kattintásonként fizető hirdetés (PPC)
Affiliate marketing
Influencer marketing

Email marketing

Mi kreatív és online marketing ügynökségként külsős szakembereink segítségével lefedjük a ma használatos típusokat, így tudunk egy komplex megoldást nyújtani ügyfeleink részére.

Keress minket bizalommal, ha megjegyezhető, érzelmileg meghatározó kampányban gondolkozol. Bízunk benne mihamarabb találkozunk!