Mi az a brandmarketing?

brandmarketing-thepetiteagency

A brandmarketing emlékezetes benyomást kelt a fogyasztókban, és tájékoztatja őket arról, hogy mit várhatnak el egy vállalkozástól. Brandmarketing-szakemberként fontos egy vállalat hírnevének fejlesztése és megőrzése, mert ez befolyásolhatja a sikerét. A brandmarketing megértése segíthet megkülönböztetni egy vállalatot versenytársaitól és tisztázni, hogy mi teszi a jobb választást. Ebben a cikkben megvitatjuk, mi a brandmarketing, lépéseket teszünk a márkamarketing terv elkészítéséhez, feltárjuk ennek a technikának a jelentőségét, és felvázoljuk a funkcióit.


Mi a brandmarketing?


A brandmarketing a modern marketing taktikák alkalmazása a márkaismertség növelésére és fenntartására, a márka ismertségének növelésére, valamint a célközönség egy márkához való hűségre ösztönzésére. Ezek a tevékenységek a termékek népszerűsítését célozzák, miközben javítják a márka közvéleményét. Ez fontos az induló vállalkozások számára, amelyeknek korlátozott a láthatósága az iparágukban. Míg más marketingkampányok csak termékeket reklámoznak, a brandmarketing az egész vállalatot, valamint annak termékeit és szolgáltatásait reklámozza.
A brandmarketing többet jelent, mint egy emlékezetes név vagy egy tetszetős logó kidolgozása. Ez egy összetett rendszer, amelynek célja, hogy meggyőzze a célpiacot arról, hogy csak egy márka tudja kielégíteni az igényeiket. A brandmarketing célja, hogy személyre szabott márkakommunikáción keresztül összekapcsolja a vállalat identitását, hiedelmeit és személyiségét a közönséggel. Ezért csatornaként szolgál a termék és a célpiac között.

Hogyan készítsünk hatékony brandmarketing kampányt?


Erős márkamarketing kampányt hozhat létre a következő lépésekkel:

  1. Határozzon meg konkrét kampánycélokat
    Kezdje el a márkamarketing folyamatát konkrét célok kitűzésével. Fontolja meg, mit szeretne elérni kampányával, mivel ez irányt adhat, és lehetővé teszi, hogy a marketing bizonyos területeire összpontosítson. Dönthet úgy, hogy a tudatosság növelésére, a leadek generálására vagy az ügyfelek elkötelezettségének növelésére összpontosít.
  2. Készítsen jövőképet márkájának
    A vállalat jövőképe, küldetésnyilatkozata és kommunikációja végső soron meghatározhatja a márkáját. Mivel az ügyfelek észlelhetik a márka hitelességét, fontos, hogy őszinte, átlátható, szenvedélyes és pozitív legyen a márkaépítés. Hatékony jövőkép kialakításával, valamint a vállalat értékeinek és küldetésének meghatározásával sikeres márkát hozhat létre, amely összekapcsolódik a célpiacával.
  3. Határozza meg célközönségét
    A megcélzott személyek megértése segíthet a kampányüzenet megtervezésekor. Először is határozza meg demográfiai adataikat olyan jellemzők alapján, mint az életkor, a jövedelem, az iskolai végzettség, a beosztás és a nem. Ha mélyebb betekintést nyer a célközönségébe és a termék megvásárlásával kapcsolatos motivációiba, akkor elérheti a megfelelő közönséget.
  4. Válassza ki a csatornáit
    Válassza ki a legjobb csatornákat a célközönség eléréséhez, és vegye be őket csatornamarketing-stratégiájába. Például, ha a célközönség műszakilag jártas, a digitális reklámozás hatékonyabb lehet, mint a direkt mail. A hagyományos csatornák, például az újsághirdetések hatékonyabbak lehetnek az idősek megcélzására, mint a közösségi média marketingje.
  5. Készítsen költségvetést
    A marketingkampány költségvetése lehetővé teszi, hogy marketingstratégiáit a vállalati célokhoz igazítsa. A világosan körvonalazott költségvetés biztosíthatja a csapat tagjai számára azokat az eszközöket, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy pénzeszközöket olyan kampányokhoz irányítsanak, amelyek a befektetés legmagasabb megtérülését biztosítják. A költségvetés és a marketingterv meghatározza, hogy a vállalat hogyan halad előre, miután véglegesítette marketingötleteit.
  6. Tartsa fenn a márka konzisztenciáját
    Mivel a sikeres márkaépítés időbe telik, fontos, hogy következetes üzenetet, esztétikát és hangvételt használjunk. A konzisztencia biztosítja, hogy a márka keresni tudja és megtartsa megcélzott vásárlói lojalitását. A fogyasztói elvárások teljesítése érdekében ügyeljen arra, hogy marketinganyagai hangvétele és üzenete összhangban legyen a márka értékeivel és céljaival. Győződjön meg arról is, hogy a termék vagy szolgáltatás teljesíti a kampányaiban tett ígéreteit.
  7. Lépjen kapcsolatba ügyfeleivel
    Az ügyfélszolgálat fontos a fogyasztói bizalom megteremtéséhez és fenntartásához. Ezt úgy érheti el, hogy azonnal válaszol az e-mailekre, az automatizált rendszer helyett egy alkalmazott veszi fel a telefont, és a közösségi médiában kapcsolatba lép az ügyfelekkel, amikor üzeneteket küldenek. Az ügyfelek hűségesek maradnak azokhoz a márkákhoz, amelyek hallgatják és értékelik őket.
  8. Elemezze az eredményeket
    Marketingkampány elindítása előtt döntse el, hogyan követheti nyomon a sikerét. Határozza meg a siker egyértelmű definícióit és a kampány teljesítményének mérésére szolgáló mutatókat. Vizsgálja meg az eredményeket, és használja őket kampányai finomhangolásához.
brandmarketing

A brandmarketing jelentősége

Íme néhány ok, amiért a brandmamarketing fontos:


Tudatosságot teremt egy cégről


A márkamarketing szükséges ahhoz, hogy a vállalkozások láthatóbbá váljanak. Ha egy cég erős márkajelzéssel rendelkezik, az emberek nagyobb valószínűséggel veszik észre. Még akkor is, ha valaki csak rövid ideig találkozik egy márkával, jó eséllyel emlékezni fog rá. Bár előfordulhat, hogy az ügyfél nem áll készen az áruk vagy szolgáltatások megvásárlására, visszatérhet, amikor készen áll. Az egységes márkamarketing biztosítja, hogy az ügyfelek emlékezzenek egy vállalkozásra.


Növeli a fogyasztók cégbe vetett bizalmát


A célpiac bizalma fontos érték egy vállalat számára. A brandmarketing célja, hogy megtalálja a legjobb módszereket a bizalom kialakítására és fenntartására a vállalat és ügyfelei között. Lehetővé teszi azt is, hogy a vállalat megmutassa a potenciális ügyfeleknek, hogy hiteles. Ha teljesíthető ígéretet tesz a célközönségnek, és betartja ezt az ígéretet, az segíthet a bizalom kialakításában. A bizalom azért fontos a zsúfolt piacokon, mert különbséget tehet a között, hogy a vásárló egy terméket fontolgat és aközött, hogy ténylegesen vásárol.


Új ügyfeleket vonz


Az erős márkamarketing alap befolyásolja, hogy a fogyasztók hogyan ismernek fel egy márkát, és hogyan kapcsolódnak hozzá. Ha egy vállalat kiváló márkával rendelkezik, az ügyfelek nagyobb valószínűséggel kötnek vele üzletet, mert ismerős és megbízható névvel dolgoznak, amelyet ismernek és megbíznak. Ha egy márka elismertségre tett szert, a szájról szájra terjedő reklámozás hatékony módja lehet új ügyfelek megszerzésének.

Javítja az ügyfélmegtartást

A brandmarketing biztosítja, hogy a márka addig növekedjen, amíg el nem éri a célközönségét. Ez értékesítési potenciális ügyfeleket generálhat, és fejlesztheti az ügyfelek lojalitását és megtartását. A márkamarketing-stratégia hatékony megvalósításával kezelheti a vállalat ügyfélélményét és útját, ösztönözve az ügyfeleket, hogy visszatérjenek további vásárlásra. A vállalattal való kezdeti interakció után egy erős márkamarketing-kezdeményezés visszavezetheti az ügyfeleket a vásárlási csatornához.


Növeli a vállalat értékét


A brandmarketing biztosítja a konzisztenciát, ami erősítheti a vállalat piaci pozícióját. Tehetősebb ügyfeleket is vonzhat, akik továbbra is vásárlók maradhatnak, és növelhetik az áruk és szolgáltatások értékét. Egy vállalat vonzóbbá válhat a befektetők számára is, ha pozitív piaci hírnevet szerzett.

Versenyelőnyt teremt

Az erős és felismerhető, egységes identitású márka megkülönböztetheti magát a piacon lévő versenytársaktól. Ez előnyös lehet a piacra lépéskor, és hitelességet és versenyelőnyt biztosít a vállalatnak. Ha ugyanazokat a márkairányelveket használja minden marketinganyagában, online és offline is, biztosíthatja a vállalat üzenetének következetességét. Ez növeli a márka ismertségét, lehetővé téve a vállalat számára, hogy megkülönböztesse magát a versenytársaktól, és növelje eladásait.

A brandmarketing funkciói


A márkamarketing funkciói a következők:
A termék forrásának azonosítása: A márkamarketing természetesen előrevetíti a gyártó vagy a termék létrehozójának identitását. A gyártó feltüntetheti a termék csomagolásán, biztosítva, hogy a termék illeszkedjen a forráshoz.
Felfogás: A márkamarketing lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy megmutassák az ügyfeleknek, kik ők és mit termelnek. A kampány megjelenése, hangvétele és üzenete lehetővé teszi, hogy egy vállalkozás nyílt és őszinte legyen önmagával kapcsolatban.
Megkülönböztetés: A márkanév határozott benyomást kelthet az ügyfelekben. Például annak ellenére, hogy a szappanok hasonló felhasználásúak, a különböző szappanmárkák eltérő benyomásokat kelthetnek a felhasználókban.
Fogyasztóvédelem: A gyártók a márkás termékek árait feltüntethetik a csomagolásukon. Ez védi a fogyasztók érdekeit, mivel a kiskereskedők nem számíthatnak fel többet a nyomtatott áraknál.
A termék minőségi szintjének fenntartása: A termékük minőségét kommunikáló márkák az elégedett vásárlókat a termék újbóli megvásárlására csábíthatják. Ez az elkötelezettség biztosítja a vállalat számára a kereslet valószínűségét és biztonságát.
Megkülönböztető tulajdonságok védelme: A vállalat jogos biztonságot kap a márkaépítés révén. A márkamarketing megvédheti a termékek egyedi megjelenését és jellemzőit, lehetővé téve a vállalat számára, hogy megtartsa szellemi tulajdonjogainak tulajdonjogát, miközben jogi státuszt biztosít a márka tulajdonosának.