Azok a vállalatok, akik erősen szeretnének fenntartani ügyfeleikkel kapcsolatot, fontolóra vehetik, hogyan tehetik emlékezetessé márkaépítésüket. Annak érdekében, hogy továbbra is kézben tartsák a márka narratíváját, a vállalatok hosszú távú tervet dolgoznak ki, magukban foglalják egy márkaimázs kialakítását. Azok a szakemberek, akik pozitívan szeretnék befolyásolni a márkájukról alkotott közvéleményt, fontolóra vehetik egy belső stratégia kidolgozását a hatékony márkaépítés érdekében.
Ebben a cikkben meghatározzuk a márkapozíciót, elmagyarázzuk, miért fontos, megvitatjuk a márka pozicionálási stratégiájának kidolgozását, és megosztunk fejlesztési tippeket, egy pozicionálási sablont és két példát.
Mi a márka pozícionálása?
A márkapozicionálás olyan elméleti személyiségre utal, amelyet az ügyfelek a márkához társítanak. A márka pozíciója segíthet az ügyfeleknek gyorsan azonosítani a céget a versenytársak között, ami hozzájárulhat az eladások növeléséhez és a vevőmegtartáshoz. A vállalatok gyakran a következő tényezőkkel közvetítik márkájuk pozícióját az ügyfelek felé:
Hang: A márka hangja arra utal, ahogyan a vállalat kommunikál a közönségével. Például egy vállalat blogbejegyzéseken vagy rövid videókon keresztül kommunikálhat.
Hangnem: A márka hangszíne határozza meg a vállalati kommunikáció sajátos karakterét. Például egyes vállalatok hétköznapi, komikus hangnemet alkalmazhatnak, amikor közönségükhöz beszélnek.
Vizuális tervezés: A vállalatok vizuális indikátorokat használhatnak annak érdekében, hogy az ügyfelek könnyen felismerjék márkájukat. Például sok márka bizonyos színeket használ márkájának bemutatására.
Miért fontos a márka pozicionálása?
Ha egy vállalat sikeresen pozícionálja a márkáját, a vásárlók megérthetik, hogy a márka értékes és versenyképes a többi márka között. Ezen a folyamaton keresztül a vásárlók először a vállalat márkájára gondolhatnak, amikor a vállalat termékének megvásárlását fontolgatják. A márkaszövetség növelheti a vásárlók hűségét a vállalathoz, mivel az ügyfelek megértik, hogy a vállalat márkája jobb, mint a hasonló márkák. A vásárlók azt is értékelhetik, hogy a hatékony márkaépítés leegyszerűsítheti a vásárlási folyamatot, mivel már tudják, melyik terméket akarják megvásárolni.
Hogyan készítsünk pozicionálási stratégiát egy márka számára
Fontolja meg a következő lépéseket az erős márkapozíció kialakításához:
- Kutasd fel a versengő cégek márkáit
Annak érdekében, hogy a vállalat márkája felvegye a versenyt más cégek márkáival, kezdje a versenytársak márkáinak hangszín-, hang- és látványtervének kutatásával. Fontolja meg, hogy terméke milyen előnyöket kínálhat az ügyfelek számára. Azt is láthatja, hogy más márkák hogyan pozícionálják magukat sikeresen, és elgondolkodhat azon, hogy a márka hogyan tudná felülmúlni őket. Ez a kutatás ihletet adhat saját márkájának identitásához, és segíthet egy reális összehasonlítási pont kialakításában, amelyhez képest mérheti a márka pozicionálásának sikerét.
- Határozza meg a célközönséget
Miután megértette, hogyan teljesítenek más márkák, megkezdheti a márka identitásának építését a vállalat preferált közönségének meghatározásával. A márka közönsége jellemzően az a típusú fogyasztó, akit leginkább érdekel a vállalat terméke vagy szolgáltatása. Azoknak a közönségeknek, akik már azt szeretnék, amit a terméke kínál, lehet, hogy a legkevesebb erőfeszítésre van szükség ahhoz, hogy fizető ügyfelekké váljanak. Fontolja meg több közönség igényeinek kutatását annak megállapítására, hogy a vállalat a termék megvásárlására a legvalószínűbb vásárlókat éri-e el.
- Emelje ki, hogy a márka hogyan oldja meg a problémákat
Miután meghatározta, hogy milyen típusú fogyasztók profitálhatnak a termékből, hozzon létre üzenetet, amely közvetlenül foglalkozik ezekkel az előnyökkel. Ehhez vizsgálja meg, hogy a terméke hogyan oldhat meg bizonyos problémákat a közönség számára. Világosan határozza meg azokat a problémákat, amelyeket a márka meg tud oldani, hogy pontosan meghatározza a közönség termékkel kapcsolatos elvárásait. A pontos elvárások segítenek a közönségnek gyorsan megérteni a termék értékét, ami növeli annak valószínűségét, hogy emlékezzen a márkára, amikor egy adott probléma megoldását keresi.
- Mutassa be, mitől más a márka
Fontolja meg, miben különbözik a márka a versenytársaktól. Ezt úgy érheti el, hogy a márka minőségére, a közönség által vele keltett asszociációkra vagy az általa kínált további előnyökre összpontosít. A márka minőségére összpontosítva jelezheti közönségének, hogy termékét erős anyagból készíti. Ha a közönségnek a márkához fűződő kapcsolatára összpontosít, külső előnyöket javasolhat a termék megvásárlása során, például a társadalmi státuszt. A kiegészítő előnyök vonatkozhatnak a vállalat által kínált további termékekre vagy szolgáltatásokra, amelyeket a versenytársak nem.
- Készítsen pozícionálási nyilatkozatot
Az összes fenti információ birtokában összeállíthat egy nyilatkozatot, amely megszólítja a márka közönségét, és konkrét módon szólítja meg terméke előnyeit számukra. Ez a kijelentés általában egy-két mondatból áll. A márkanyilatkozat megfogalmazásának megkezdéséhez határozza meg a márkát három leíró használatával, és dolgozzon ki egy nyilatkozatot, amely támogatja ezeket a leírókat. Például leírhatja ruházati márkáját hatékonynak, tartósnak és modernnek.
- Hozzon létre egy hiteles narratívát a márkáról
Annak érdekében, hogy az ügyfelek emlékezzenek a márkára, hiteles narratívát nyújthat a márka értékeiről és eredetéről. Egy érdekes történet a közönség számára megfelelő módszert adhat a cég megbecsülésére. Ez magában foglalhatja a cégalapítás mögött meghúzódó motivációkat, a tipikus kihívásokat, amelyekkel szembesül, és azokat az okokat, amelyekkel a vállalat támogatni kívánja ügyfeleit. Fontolja meg ennek a történetnek a megosztását például a vállalat webhelyén.
Hogyan javíthatja pozícionálási stratégiáját
Ha megvan a márka pozicionálási stratégiája, gondoljon arra, hogyan tudná azt idővel javítani. Vegye figyelembe a következő tippeket a pozicionálási stratégia javításához:
- Határozza meg, hogyan hat a márka személyisége a közönségére
A márkastratégia javítása érdekében tekintse át, hogy az ügyfelek hogyan reagálnak a vállalat nyilvános imázsára. Ez segíthet meghatározni, hogy a márkaépítés bizonyos aspektusai rezonálnak-e az új és a meglévő ügyfelek körében. A márka személyiségének ezen alapelveinek meghatározásával vezérelvként használhatja a vállalat növekedését. Például, ha a márka személyisége rezonál a humort értékelő fogyasztókkal, több humoros tartalmat kínálhat webhelyén és közösségi média fiókjain.
- Készítse el az erősségek és gyengeségek listáját
Miután meghatározta a márka személyiségének alapelveit, sorolja fel a márka minden aspektusát az Ön és vásárlói által nyújtott érték alapján. Ez segíthet meghatározni, hol javíthatja a márkaidentitást. Hasonlóképpen fontolja meg a versenytársak márkáinak erősségeit és gyengeségeit. Ez segíthet abban, hogy új réseket fedezzen fel.
- Kérjen visszajelzést a közönségétől
Ha közvetlenül visszajelzést kér a közönségtől, az előnyös lehet a márka hosszú élettartama szempontjából. Az ügyfelek elfogulatlan nézőpontokat kínálhatnak a hirdetéseivel kapcsolatban, hogy segítsenek Önnek finomítani marketingszemléletén. Az ügyfelek véleményüket is közölhetik a termékei legértékesebb szempontjairól. Az ügyfelekkel való közvetlen beszélgetés és véleményük megerősítése segíthet nekik kapcsolatba lépni a márkával.
Márkapozícionálási nyilatkozatsablon
A következő sablont használhatja a márkanyilatkozat kialakításához:
A [célközönségnek], akire [a célközönségnek szüksége van], a [márkanév] [a fő előnyt, amely megkülönbözteti a terméket a versenytársaktól] biztosítja, mert [az ok, amiért a vállalat, termék vagy szolgáltatás más].
Példák márkapozícionálási nyilatkozatokra
A márkanyilatkozat kialakításának elősegítése érdekében vegye figyelembe a következő példákat:
- példa
A következő példa egy ruhaüzlet márkanyilatkozata:
Az EcoClothes arra törekszik, hogy a környezetbarát ruházat világában vezető szerepet töltsön be azáltal, hogy divatos ruházati cikkeket kínál, amelyek szén-dioxid-semleges hatással vannak a Földre. Amióta eladtuk első pólónkat, továbbra is elkötelezettek vagyunk ígéretünk mellett, hogy részesei leszünk a divatipar hulladékmegoldásának, miközben soha nem teszünk kompromisszumot a minőségben vagy a stílusban. - példa
A következő példa egy étterem márkanyilatkozatát mutatja be:
A Freeburgernél továbbra is elkötelezettek vagyunk annak biztosítására, hogy közösségeinkben mindenki rendszeres étkezésben részesüljön, anyagi helyzetétől függetlenül. Ezért keményen dolgozunk, hogy fenntartsuk a hulladékmentes politikánkat, és minden munkanap végén menhelyre kínáljuk friss élelmiszereinket a rászorulók számára.