Márkaépítés kreatív módon

creative-taktika

Biztosan elgondolkoztál már hogyan segíthetnéd a márkád megjegyezhetőségét erősíteni. Összegyűjtöttünk néhány eszközt, amivel ezt megteheted.

Mik azok a kreatív márkaépítési taktikák?


A kreatív márkaépítési taktikák olyan stratégiai és innovatív módszerek, amelyeket a márkaépítéssel foglalkozó szakemberek alkalmaznak egy márka bemutatására, legyen szó akár személyről, vállalatról, termékről, üzletről vagy szervezetről. A taktikák segítségével egy márka megkülönböztethetővé válik a többi, esetleg hasonló márkától. Olyan technikákat használhatnak, mint például a megkülönböztethető hang, hangnem, stílus, kép, jellemzők, szlogenek, személyiség, hogy felismerhető képet teremtsenek. A kreatív márkaépítési taktikák különösen abban különböznek a tipikus márkaépítési taktikáktól, hogy innovatív módszereket alkalmaznak valakinek vagy valaminek a márkázására.

Miért érdemes kreatív márkaépítési taktikákat alkalmazni?


Számos oka van annak, hogy egy személy vagy hely márkájának létrehozásakor vagy átalakításakor a kreatív márkaépítési taktikák alkalmazása mellett döntenek a szakemberek, szemben a márkaépítés általánosabb, standard módszereivel. Ezek az okok a következők lehetnek:

Lehetővé teszi a hétköznapi, mindennapi tevékenységek és tárgyak használatát a márka kialakításához.
Segít az embereket, helyeket vagy dolgokat releváns módon bemutatni.
Megjegyezhetőséget biztosít
Lehetővé teszi az innovációt
Kiemeli, hogy a márka hogyan különbözik a többi márkától

A kreatív márkaépítés lehetséges elemei

Videótartalom létrehozása
A videótartalmak készítése, például vlogolás, rövid videók megosztása a közösségi médiában és klipek közzététele a weboldalon, segíthet a márkaépítésben. Ha egy marketinges elég videótartalmat hoz létre, amely vírusszerűen terjed, akkor valószínűleg befolyásolni tudja a márkát ez alapján a tartalom alapján. Ha például egy séf videókat készít az autó anyósülésén történő főzésről, és ezeket a videókat következetesen posztolja, akkor e tartalom miatt követőkre tehet szert. Ennek segítségével felépíthetik márkájukat a mobil szakács koncepció köré, és ezt a márkaépítést felhasználhatják a catering vagy elviteles üzletükben.

Jótékonysági munka támogatása
Egy személy vagy márka a márkáját építheti a jótékonysági munkára is, amelyben részt vesz. Ha egy márka egy jótékonysági szervezethez csatlakozik, vagy aktívan támogat egy bizonyos ügyet, az az általános márka és hírnév részévé válhat. Egy márka dönthet úgy, hogy szponzorál egy eseményt, összekapcsolja az eladásokat egy ügyhöz, vagy arra ösztönzi a tagokat, hogy a jótékonysági munkájuk naplózásával extra jutalmakat szerezzenek. Mások segítése jó hírnevet teremthet egy márka számára, és másokat is arra ösztönözhet, hogy olyan ügyet kövessenek, amely iránt szenvedélyt éreznek.

A szakértelem érvényesítése


A vállalat létrehozásában és termékeiben rejlő technikai tudás és szakértelem hangsúlyozása megmutathatja, hogy a márka egyértelműen jobb, mint a versenytársak. A találmányokról szóló háttértörténetek vagy a termék megértését növelő információs tartalmak szolgáltatásával alakíthatja a nyilvánosságnak a márkáról, a termékekről és az értékről alkotott képét, és megalapozhatja vezető szerepét a piacon. Amint a fogyasztók tisztában vannak ezzel a szakértelemmel, márkáját a megnövekedett minőséggel és értékkel kapcsolhatják össze.

A blogolás használata
A blogolás egy másik kreatív taktika, amely hatékonyan segíthet a márkaépítésben. A blogok stílusát felhasználhatja a személyiség és a márkaidentitás megteremtéséhez, amelyet olyan írói technikákkal, mint a hang, a hangnem, a stílus. Blogja tartalmazhat olyan tartalmakat, amelyek a márka értékeit építik, például a sokszínűségről és befogadásról szóló bejegyzéseket, vagy olyan tartalmakat, amelyek a márka termékét vagy értékét magyarázzák, például a termékjellemzők magyarázatát. A márka személyessé tétele érdekében megjeleníthet egy személy napi feladatairól vagy tevékenységeiről szóló tartalmat, vagy véleményt nyilváníthat az aktuális eseményekről.

A márka influenszerek felkarolása
A márkabefolyásolók (influencer) felhasználásával márkája teljesen új vásárlói demográfiai csoportokhoz juthat hozzá. Lehet, hogy némi kezdeti kutatást igényel, hogy felfedezze, mely influencerekkel érdemes együtt dolgozni, de a ráfordított idő gyakran megéri a befektetést. Kezdje azzal, hogy nyomon követi, kiket követhetnek a követői. Az influencerek gyakran csak egy adott résre korlátozódó tartalmakat készítenek, és általában az Ön iparágában is van legalább egy. Egy nagy ismertségű influencerrel való kapcsolatfelvétel segíthet növelni a piaci ismertségét korlátozott költségvetési ráfordítással. Amikor az influencer felvállalja az Ön márkáját, gyakran felnagyítja az Ön márkaidentitását.

Az ügyfélközpontúság demonstrálása
Sokszor egy márka demonstrálja, hogy mit tud. Bár az önreklámozás természetesen szükséges lehet a termékek, az ügyfelek és a szakértelem népszerűsítéséhez, az is hasznos lehet, ha azt hangsúlyozzuk, hogy a márka mit tud tenni másokért. Annak bemutatása, hogy a márka milyen módon segíthet másoknak, mit tud nyújtani másoknak, hogyan teheti mások életét könnyebbé és teljesebbé, csak néhány példa arra, hogyan lehet az ügyfelek igényeire összpontosító márkát építeni.

Az ajánlások használása
Ha már régóta vagy a szakmában, akkor talán már vannak olyan emberek ajánlásai, akik tudnak beszélni a szakértelmedről, tehetségedről vagy jellemdről. Ezeknek az ajánlásoknak a felhasználása segíthet bemutatni a márka mögött álló tulajdonságokat. Az ajánlások feltüntetése a weboldalon, a hirdetésekben, a rendezvényeken és a közösségi médiában segíthet annak megállapításában, hogy mások hogyan látnak.

Emlékezetes logó létrehozása
Egy vállalat logója a legnagyobb márkafelismerő eszközük. Egy szemet gyönyörködtető, emlékezetes és esztétikus logó megtervezése segíthet abban, hogy a márkád felismerhető legyen. Használj olyan témát, amely minimális, de tükrözi a márkájád, mivel ez segíthet értéket teremteni és azonnali felismerhetőséget biztosítani a piacon.

Összegzésként pedig muszáj ezt itt hagynunk alap tézisként. Ha nincs mondanivalód, érdemes megfogadni:

De ha van, keress minket bátran, hogy keretbe foglaljuk és kihangosítsuk 🙂