Kreatív ügynökségként nem csak szövegelünk róla

kreatív-ügynökség

Te emlékszel az elmúlt időszakból amikor azt érezted, hogy ez a kampány egy picit félre csúszott és pont ellenkező hatást váltott ki a közönségből, mint amire az alkotók számítottak?

Biztosan jópárat fel tudnál sorolni és olyan is akadna ami értetlenségre adna okot, de nézzük néhányat a nagyvilágból.

Amikor a kép és a szöveg együttesen hordoz információt

A 2018-as év legnagyobb reklámbotránya miatt több szem is az HM-re szegeződött, mint ahogyan ők előzetesen tervezhették.  

A felzúdulást egy termékfotó okozta, ami a cég weboldalán jelent meg, melyen a „Coolest Monkey in the Jungle” felirat (magyarul: Legmenőbb majom a dzsungelben) volt.

A felháborodás annak szólt, hogy a pulóvert egy színes bőrű kisfiúval reklámozták, ami miatt az ügy végül rasszista botránnyá vált. Noha a fiú szülei nem találták sértőnek a fiukra nézve, a kampány a cég számára óriási veszteséget jelentett, sokan elfordultak a márkától. Így tete ez a The Weekend is, aki a Twitteren közölte, hogy „mélyen megsértődött és többé nem fog együttműködni a céggel”

Mégis mi volt a probléma az üzenettel?

Évtizedek óta harc folyik a diszkrimináció, bármilyen faji, nemi, stb. megkülönböztetés ellen.

Ezért fontos, hogy a kampány tervezésnél minden részletre, minden kifogásolható jelentéstartalomra figyelni kell és tartózkodni mindenféle állásfoglalástól.

Ez egyébként egy jó példa arra, hogy a legnagyobbak is adhatnak ki figyelmetlenségből botrányos reklámkampányt.

Amikor fontos az időzítés

Egy kampányban gyakori, hogy email-el is megtámogatjuk a felhasználók elérését.

2017-ben az Airbnb sem tett másként, amikor augusztusban a „Floating World” vagyis a „Lebegő világ ” témájú reklám emailt küldött ki a feliratkozóinak. Semmi mást sem tett mint ahogy már korábban is, népszerűsítette az elérhető vízi házait.

A kampány reklámszövegében megtalálható volt a „Maradjon a víz felett”, vagy „ Élje át a vízi életet ezekkel az úszó otthonokkal”. Vízuális elemként pedig egy vízen úszó ház volt látható.

Sajnos senki sem számított rá, hogy augusztus 28-án ebben az évben a világtörténelem legnagyobb kárt maga mögött hagyó hurrikán a Harvey aznap éri el Houstont, ahol árvíz alá került a város, számos házat elöntve a víz.

Természetesen óriási felháborodást keltett a reklám az emberekben, hogy a cég nem veszi komolyan a kialakult helyzetet, gúnyt űz belőle.

A gyors válság kommunikációnak köszönhetően a cég végül jól jött ki a helyzetből, elnézést kértek az időzítésért és a tevékenységükbe beépítették a katasztrófaelhárítási programjukat is. Ez azt jelentette, hogy természeti katasztrófa esetén kapcsolatot teremtenek azok között az emberek között, akik elvesztették az otthonaikat azokkal, akik szállást tudnak nyújtani erre az időszakra, úgy, hogy a szolgáltatási díjról a társaság lemond.

Mindezek elkerüléséért fontos szem előtt tartani a célcsoporthoz igazított nyelvezetet, a helyénvaló tartalmat, a megfelelő időzítést.

Mi kreatív ügynökségként ezért dolgozunk a mindennapokban.  Vegye fel a kapcsolatot velünk!