Kreatív ügynökség a válság idején

kreativ-ugynokseg

„Válság idején a marketing költségen kell spórolni”

Te találkoztál már ezzel a gondolattal? Vagy a Te fejedben is megfordult már?

Érdemes ezen még elgondolkozni, mert ezzel a hozzáállással gyorsan a versenytársaid mögé kerülsz.

Nem, ezt nem azért mondjuk, mert kreatív ügynökségként már többször találkoztunk ezzel, hanem azért, mert a COVID alatt a saját bőrünkön tapasztaltuk meg, hogy miért éri meg átgondolni a folyamatokat és továbbra is pénzt fektetni arra, hogy a márkád/céged jól látható, jól megkülönböztethető módon jelen legyen az online térben.

Tapasztalat és tudás kreatív ügynökségbe csomagolva

Mindannyian érzékeljük, hogy válság van, az egész társadalmat érintő recesszió, ahol a piac a szemünk előtt alakul át, csökken a fogyasztói réteg, eladóból ugyanannyi lesz és szép fokozatosan a keresleti piac átalakul kínálati piaccá.

DE fontos szem előtt tartani, hogy fogyasztók továbbra is lesznek, csak kevesebben, így sokkal nagyobb harc fog folyni a cégek részéről a potenciális vásárlók figyelméért. Hogyan lehet a figyelmet elérni? Igen, folyamatosan jelen kell lenni, amit egy kreatív ügynökség korábbi tapasztalatai alapján fókuszáltan tesz meg.

Ugye itt nem csak az új vásárlókra gondoltál? Rendben, akkor egyet értünk abban, hogy a régi vásárlók megtartása sokkal olcsóbb, mint újat szerezni, de persze ehhez nélkülözhetetlen egy kreatív csapat ügynökségi keretekkel.

A fentiekből látszik, hogy válság idején a legrosszabb, amit tehetsz, hogy csökkented, vagy leállítod a kreatív megjelenésekre szánt költséget és várod, hogy elmúljon ez a nehéz időszak. Gondoltál már arra, hogy sokkal könnyebb előnyt szerezni akkor amikor a többiek megállnak?

Nézzük meg, hogy egy ilyen helyzetben mi történhet:

  • A legrosszabb, hogy 0-ra redukálod a költségeket amit a márkád megjelenésére szánnál. Rövid átmeneti megoldást nyújthat, de ezzel gyakorlatilag láthatatlanná váltál a potenciális és már meglevő ügyfeleid számára.  
  • Dönthetsz úgy, hogy mész tovább a korábbi költségvetéssel,  ezzel tudod biztosítani a jelenlétedet és jó esetben az ügyfeleid számát is.
  • Ha az előre menekülést választod és válság idején átcsoportosítod a költségeidet, növeled a márkád láthatóságát a stratégiára épülő kreatív ügynökség segítségével elkészített kampányokkal, akkor nagyon rövid időn belül azt látod, hogy amíg a versenytársak állnak, vagy alapjáraton üzemelnek te tényleges előnyt tudsz szerezni a piacon, miközben ők lemaradnak.  

Legyen egy kreatív ügynökség a stratégiai partnered

Ami nélkül semmiképp ne vágj bele

  • Pozitív attitűd

Nem győzzük hangsúlyozni az elmúlt évek minket sem kíméltek, a bizonytalanságot az állandó feszültséget már ismerősként üdvözöljük mindennapjainkban, de egy valami biztosan megmaradt nekünk, a pozitív hozzáállás, az, hogy bármilyen nehéz helyzetben is össze tudunk kapcsolódni és a legjobbat kihozni a helyzetből.

  • Gondold újra az alapokat

Biztosan volt egy jól átgondolt stratégiád, amivel eddig dolgoztál. Ezt érdemes újragondolni. A kreativitás nem automatizálható, így ez tapasztalatunk szerint az üzleti növekedés mozgatórugójaként képes működni. Mi ebben hiszünk és ezt biztosítja neked kreatív ügynökségünk. Persze az adatalapú döntések a tudatosság része, szerencsére ebben is segítségedre lehetünk online marketing szolgáltatásainkkal.

  • Tökéletesítsd a honlapodat

Nézd át, teszteld le, mérd. Az új Google Analytics4 ugyan még gyerekcipőben jár és láthatjuk, hogy gyakorlatilag a Google hamarabb élesítette a teszt felületüket, mint ahogyan azt kitesztelte volna, de ez a tény ne tántorítson el attól, hogy a lehetőségekhez képest a legnagyobb tudásod legyen az oldalad látogatóiról, aktivitásukról. Ezek az információk nélkülözhetetlenek egy felelős döntéshez.

  • Hogy állsz az ajánlatokkal?

Milyen új termékeid, szolgáltatásaid vannak? Ezekkel milyen értéket tudsz adni az ügyfeleidnek? Nekünk kreatív ügynökségnek ezek fontos kiindulási alapok, amikre az üzeneteinket építjük.

  • Tartalom, tartalom, tartalom

Gondolom semmi újat nem mondtunk ezzel, de mindenképpen érdemes célcsoporthoz és csatornához igazított kommunikációt folytatni. Mi például őket nem csak csináljuk, ajánljuk is.

  • posztok
  • blog cikkek
  • videós tartalmak
  • podcastek
  • Nagyobb elérés a hirdetésekkel

Egy pontosabb célzás a megfelelő valóságbuborékba most kincset ér. Online marketing szakembereink biztosítják számodra a kreatív ügynökség keretein belül, hogy minden üzeneted eljusson a megfelelő helyre, a kívánt időben.

Kreatív ügynökség és a pszichológia kapcsolata

Mivel nem szakterületünk, ezért mélyen nem mennénk bele, de hiszünk benne, hogy rendkívül jó üzenete van annak, ha a legnehezebb körülményekben is kitartasz és pozitív üzenetekkel gondolkodásra készteted a felhasználókat vagy csak egyszerűen mosolyt csalsz az arcukra. Hidd el ettől már jobb lett a világ.

Én biztosan azokat az embereket, márkákat keresném, akik jó kedvre derítenek és üdítően hatnak a mindennapjaimra. Panaszkodni, borúsan látni mindenki képes. Lepd meg őket 🥰

Szeretnél jelen lenni? Szeretnéd hallatni a márkád hangját? Kérj tőlünk ajánlatot kreatív ügynökségi vagy online marketing szolgáltatásokra.