A márkaismertség mérése 11 különböző módon

márkaismertség

A marketingszakemberek gyakran a márkaismertséget helyezik előtérbe marketing tevékenységeik során. A márkaismertségnek számos előnnyel járhat, a márka felismerhetőségétől a célközönség bővítéséig. A márkaismertség fontosságának és mérésének megértése fontos lépés a marketingfolyamatok javítása felé, és közvetlenül befolyásolhatja bevételszerzési képességét és márkahűségét.

Ebben a cikkben meghatározzuk a márkaismertséget, megvitatjuk annak fontosságát, felsoroljuk a fontos márkaismertségi mutatókat, és 11 stratégiát ajánlunk a márkaismertség mérésére.

Mi a márkaismertség?


A márkaismertség az, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat. Azt méri, hogy a célközönség milyen gyakran veszi fontolóra termékeidet és szolgáltatásaidat versenytársaiddal szemben, milyen gyakran szerepel márkád előkelő helyen a keresőmotorok eredményei között, és mennyire felismerhetőek marketingtevékenységeid. A márkaismertség a marketing fontos aspektusa, és betekintést nyújthat a jelenlegi promóciós erőfeszítések sikerébe.

márkaismertség

A márkaismertség előnyei


Íme néhány előny, amelyet a vállalatok a márkaismertség előtérbe helyezésével tapasztalhatnak:

Növeld az akvizíciót
A magas márkaismertség növelheti az ügyfélszerzést. Az ügyfélszerzés a márka által megszerzett új ügyfelek számát jelenti. Ha ismertségnövelő kampányokkal népszerűsíted márkád, több potenciális ügyfélre tehetsz szert és aktív ügyfelekké alakíthatod őket. A megnövekedett akvizíciós arány magasabb bevételhez és haszonkulcshoz vezethet.

A megtartás előmozdítása
A márkaismertség abban is segíthet, hogy fenntartsd a kapcsolatot jelenlegi ügyfeleiddel. Az ügyfelek megtartása, más néven ügyfélmegtartás, fontos része a szervezet passzív bevételének biztosításának. Az új ügyfelek megszerzése gyakran több időt, erőfeszítést és erőforrást igényel, mint a meglévő fiókoknak történő értékesítés. A megnövekedett márkaismertség segíthet abban, hogy releváns maradjon a célközönség számára, növelve az ügyfelek megtartásának arányát, és megtakaríthatja szervezete megszerzésének erőfeszítéseit.

Építs márkaszemélyiséget
A márkaismertség fontos lehet az újabb szervezetek számára, mert segíthet a márkaszemélyiség kialakításában és a hangszín kialakításában. A közönséggel való kapcsolatfelvétel a márka egyedi személyiségén keresztül fontos lépés személye megszilárdítása és a márka ismertségének megteremtése felé. A márka egyediségének tudatosítása segíthet abban, hogy emlékezetes és releváns maradjon a piacon.

Márkaismertségi mutatók


Az alábbiakban felsorolunk néhány fontos márkaismertségi mérőszámot és kulcsfontosságú teljesítménymutatót (KPI), amelyek segíthetnek meghatározni a sikert ezen a területen:

Lefedettség
A lefedettség azt jelenti, hogy a márka milyen gyakran jelenik meg olyan kiadványokban, mint a magazinok, újságok és közösségi oldalak. A magas szintű lefedettség a márkaismertség emelkedett szintjét jelezheti. Minél több a lefedettség változatossága, annál több közönségszemélyt érhet el. Például, ha márkája megjelenik egy kirándulóknak szóló magazinban és egy elfoglalt anyukáknak szóló magazinban, bővítheti közönségbázisát a márkaismertség előmozdításával mindkét csoportban.

Üzenet átadása
Az üzenet átadása a lefedettség minőségére vonatkozik. Ha be tudod építeni a kulcsfontosságú márkaüzeneteket, amikor azok megjelennek a kiadványokban és a közösségi média bejegyzésekben, akkor a márkaismertségre tett erőfeszítéseid sikeresebbek lehetnek. Ha a lefedettség aránya az ügyfélszerzés vagy a bevétel növekedésével korrelál, az azt jelezheti, hogy a legfontosabb üzeneteid eljutnak a közönséghez. Ha azonban bőséges lefedettséget kap, de nem tapasztalsz változást az akvizícióban vagy a bevételben, ez azt mutathatja, hogy előnyös lehet a kritikus üzenetek megváltoztatása.

Webes forgalom


A webes forgalom azon felhasználók számát jelenti, akik egy bizonyos időn belül felkeresik az online platformjaid. Az internetes forgalom közvetlenül összefügghet a márkaismertség növelésére irányuló erőfeszítések sikerével. Általában minél több látogatást kapsz egy webhelyen vagy közösségi oldalon, annál magasabb a márka ismertsége. Figyelemmel kísérheted webes forgalmi adataid, és mérheted marketing- és márkaismertségi erőfeszítéseid sikerét.

A márkaismertség mérése 11 módszerrel


Íme 11 lépés, amelyet megtehetsz a márkaismertség mérésére:

  1. Készíts felmérést
    Fontold meg felmérések készítését, hogy információkat szerezz arról, hogyan hallottak ügyfeleid szervezetedről. Felmérések segítségével megkérdezheted a nem ügyfelektől is, hogy ismerik-e márkád vagy vállalkozásod. Kérdőívek készítéséhez e-mailt, telefont vagy direkt mailt használhatsz. Az ezekben a felmérésekben gyűjtött adatok pontos információkat nyújthatnak arról, hogy a márkád hogyan kapja meg a figyelmet, és milyen szintű az ismertsége.
  2. Tekintsd át közösségi média jelenléted
    A közösségi média oldalaid elemzésének áttekintése egy másik hatékony módja annak, hogy meghatározd márkád ismertségi szintjét. Ezek az információk segíthetnek megérteni, mekkora forgalmat érnek el közösségi oldalaid, és milyen gyakran lépnek kapcsolatba követőid a bejegyzéseiddel. Számos közösségi média platform rendelkezik elemző eszközökkel, amelyek segítségével megértheted:

A követőid száma
Az oldallátogatások száma
A kedvelések száma
Megosztott bejegyzéseinek száma

3. Használj keresőmotor elemzését
Számos nagy keresőmotor kínál olyan eszközöket és elemző szolgáltatásokat, amelyek segítenek meghatározni online márkaismertséged. Fontold meg ezen erőforrások használatát, hogy jobban megértsd márkád online forgalmát és teljesítményét. Megnézheted az olyan információkat, mint a keresőmotorok rangsorolása és a márka említése más webhelyeken. Általában minél előrébb szerepel márkád a keresőmotorok találatai között, és minél több említést kap más webhelyeken, annál jobb a márka ismertsége.

4.Fontold meg a márkakövető szoftver használatát
Egyes márkakövető szoftvermegoldások automatikusan nyomon követik márkaismertségét. Kutasd fel az aktuális kínálatot, hogy eldöntsd, melyik megoldás a legjobb márkád vagy vállalkozásod számára. Ezekkel a szoftvermegoldásokkal készíthetsz és ütemezhetsz márkaismertségi felméréseket, elküldheted a felméréseket, megkaphatod az eredményeket, és kategorizálhatod az adatokat a jelenlegi márkastratégiához alkalmazható mérőszámokba.

  1. Vizsgáld meg az említéseket
    Az említések azokra a közösségi oldalakra, blogokra, webhelyekre és kiadványokra vonatkoznak, amelyekben a márkaneved megjelenik. Ha megérted, hogy ki beszél a márkáról, milyen gyakran emlegetik azt, és kik alkotják a közönségüket, segíthet döntéseket hozni a tudatosság növelésére tett erőfeszítéseiddel kapcsolatban. Egyes automatizált szoftveropciók folyamatosan keresik az internetet említésekért. Fontold meg ezeknek a lehetőségeknek a kutatását, hogy automatizáld a folyamatot, és alkalmazd az eredményeket a jelenlegi márkaismertségi kampányaidban.
  2. Tekintsd át a márkás keresések mennyiségét
    A márkanévvel ellátott keresési mennyiség a keresőmotor-elemzés része, és arra utal, hogy a felhasználók hányszor férnek hozzá a webhelyedhez a márka pontos nevének beírásával. Ez a mutató azért fontos, mert megmagyarázza, hány ügyfél emlékszik a márkanevedre és hány vásárló keresi aktívan a kínálatod ahelyett, hogy egy kapcsolódó kulcsszó vagy keresési téma miatt találná meg webhelyed.
  3. Mérd meg a hangod
    A „hangmérés” az említésekhez hasonló mérőszám, de azt is magában foglalja, hogy versenytársaid hányszor jelentek meg kiadványokban vagy közösségi oldalakon. Ez az összehasonlító elemzés segíthet megérteni, hogy márkád milyen jól teljesít a piacon lévő versenytársakkal szemben. Márkaismertségnövelő kampányaid akkor működnek, ha a márkádat gyakrabban említik, mint versenytársaidét. Megfontolhatod jelenlegi stratégiád újragondolását, ha versenytársaid több említést kapnak, mint a márkaneved.
  4. Elemezd a szerzett médiát
    A megszerzett média magában foglalja a márkádat megemlítő harmadik felek webhelyeinek webhelyforgalmának elemzését. Bár ez a mérőszám közvetlenül nem méri márkaismertséged, segíthet megérteni, hogyan járulnak hozzá leányvállalataid és partnereid általános ismertségéhez. Hozzájárulásuk megértése segíthet megalapozott döntéseket hozni a jövőbeli partnerségekről, és kiválasztani azokat a leányvállalatokat, amelyek a leginkább hozzájárulnak a márkaismertség növeléséhez.
  5. Ellenőrizd a hivatkozási forgalmi adataidat
    A hivatkozási forgalom egy olyan mérőszám, amely azt méri, hogy partnereid vagy harmadik felek webhelyei hányszor tartalmaznak linkeket a márkádnak webhelyére. Ez az információ azért fontos, mert segít megérteni a márkaismertséget más vállalkozások körében. Ha ismered a márkádat elismerő vagy népszerűsítő vállalatokat, akkor mérheted, hogy melyik közönség vált a legsikeresebben vásárlóvá. Ezek az információk segíthetnek megalapozott döntések meghozatalában a jövőbeli marketingtechnikákkal kapcsolatban azáltal, hogy azonosítod azokat a közönségeket, amelyek jól reagálnak a marketingre.
  6. Kövesd nyomon a tartalom teljesítményét
    Fontos, hogy folyamatosan nyomon kövesd a tartalom teljesítményét, hogy megértsd, hogyan befolyásolja a márkaismertséget. A márkaismertség időbeli elemzése, valamint a tartalom vagy az üzenetküldés tendenciáinak azonosítása segíthet meghatározni, hogy mely kommunikációs módok segítik a márkaismertséget, és melyeket állíthatja le. Ez magában foglalhatja a webhely tartalmát, a direkt marketinget, a termékleírásokat vagy a közösségi média bejegyzéseit.
  7. Használd a közösségi beszélgetéseket
    Ez magába foglalja a közösségi média felhasználóinak beszélgetéseire való ráhangolódást és annak megértését, hogyan beszélnek a márkáról. Ez hatékony eszköz, mert segít elkerülni az elfogultságot a márkaismertségi felmérések során.Használatához fontold meg, hogy olyan szoftverekbe vagy elemző eszközökbe fektess be, amelyek a nyilvános közösségimédia-platformokon a márkanevedet tartalmazó megjegyzéseket keresnek. Ezután elolvashatod ezeket a megjegyzéseket és beszélgetéseket, hogy jobban megértsd márkád megítélését és a felhasználók iránti elkötelezettség típusát.

Picit tisztult a kép? Na ugye! 🙂