A kreatív projektek menedzselésének több szakasza van, többek között:
Briefing A folyamatnak ebben a szakaszában az ügyfél – akár belső, akár külső – tájékoztatja a vállalatot a projekttel kapcsolatos elvárásairól. Ide tartozik például annak kijelentése, hogy az ügyfél egy meghatározott időpontig három videót és egy plakátot tartalmazó marketingkampányt vár. A brief a projektnek az a szakasza, amikor a szervezet megtudja, hogy az ügyfél mit vár a projekttől, és mikorra várja azt. Sok esetben a briefing a vállalat és az ügyfél közötti hosszabb megbeszélés eredménye. Az ügyfelek sok időt töltenek azzal, hogy eldöntsék, melyik vállalat felel meg az igényeiknek, és ezek a megbeszélések eredményezik a brief tervezetét. A vállalkozások tisztában vannak a követelményekkel, mielőtt teljes mértékben belevágnának egy vadonatúj projektbe.
A tervezés A tervezési szakaszban a szervezet felkészül a projekt által járó munkára. Ez magában foglalja a projekt teljes munkájának egyes feladatokra való lebontását, azok konkrét munkatársakhoz való hozzárendelését, valamint a szervezetben dolgozók számára határidők megadásával, amelyeken belül a munkarészüknek be kell fejeződnie. Az egyértelmű határidők meghatározásával a vállalatok előnyére válik, hogy a munka időben elkészül, és a projekteket az eredeti megbízásoknak megfelelően adják át az ügyfeleknek. A tervezési folyamat befejezésekor vedd figyelembe a vállalat minden egyes alkalmazottjának sajátos készségeit és kompetenciáit. Mindenkinek megvannak a maga tehetségei és preferenciái a munkahelyen. A feladatok intelligens kiosztása az egész munkahelyen ideális módja annak, hogy mindenki olyan munkát végezzen, amiben kiemelkedik, és a saját szakterületére koncentráljon. Ez a vezetőség részéről a munkatársak erős megértésére támaszkodik, ezért a tervezés szakaszában összpontosítson a jó kommunikációra.
Végrehajtás A végrehajtási szakasz a projekt azon részére utal, amikor a vállalat elkezdi elvégezni a briefben szereplő munkát. Ebben az esetben a menedzsment ideális eszköz a szervezeten belüli munkatársak közötti együttműködés és megegyezés ösztönzésére, növelve az egyes munkatársak hasznosságát azáltal, hogy a vállalat egész területéről érkező munkatársakkal együtt támogatja őket. Ez a szakasz magában foglalja az előrehaladási jelentéseket is, így az ügyfelek és az üzleti vezetés egyaránt megérti a projekt előrehaladását, amikor az történik, nem pedig utólag.
A áttekintés. Az összes feladat elvégzése után a vállalatok felülvizsgálati folyamaton mennek keresztül. Ennek során áttekintik a szervezet által elvégzett munkát, mérlegelik az egyes feladatok elvégzésének előnyeit és hátrányait, valamint a lehetséges fejlesztési területeket. A felülvizsgálati folyamat elvégzése a projekt legvégén holisztikus perspektívát nyújt a munkáról, és olyan hibákat talál, amelyeket a vállalat nem vesz észre, amikor a folyamat során a visszatekintő megbeszéléseken először vizsgálja a projektet. A felülvizsgálati folyamat célja végső soron a javulás. Ez magában foglalja a kreatív folyamatok konkrét hibáinak megcélzását, és az ezeket a feladatokat elvégző alkalmazottak számára képzési és reflexiós időszakok kijelölését. Koncentrálj az alkalmazottak javítására, ahelyett, hogy megfenyítenéd őket, mivel ez sokkal produktívabb felhasználása az erőforrásainak, ami növeli az alkalmazottak teljesítményét a jövőben.