Szerintünk Te is azok közé a cégvezetők közé tartozol, akik nem kérdőjelezik meg a vállalkozása/cége online jelenlétének szükségességét. Gondolom beláttad, hogy attól, hogy nem vagy jelen, a versenytársak igen. De vajon elegendő pusztán jelen lenni és posztolni vagy valami többre van szükség a sikeres Facebook, Instagram, Linkedin kommunikációhoz.
Nem titok, ez a valami több a social media stratégia
Egy átgondolt stratégia rengeteget jelent. Természetesen a jó felépítés időigényes, cserébe nagyon sokat segít a brandépítésben, amit hosszú távon bevétellé tudsz alakítani.
Nem kérdés, a stratégiának alapnak kell lennie. Hogyan? Ezt mutatjuk most be.
Mi a Te terméked / szolgáltatásod?
Meg tudod fogalmazni egyetlen mondatban magadnak, hogy pontosan mit szeretnél értékesíteni?
Rendben. Akkor a jövőbeli ügyfeleid is tudni fogják, hogy miről van szó. Lépjünk is tovább.
Tisztában vagy a célokkal?
A legbölcsebb, ha a célokat, vagyis, hogy a posztokat miért, milyen célból csináljuk, „okosan” határozzuk meg. Legyenek azok Specifikusak, Mérhetőek, Akció orientáltak, Realisták és Tervezhetőek ( SMART, ugye 😉).
Tudod, hogy kiknek kommunikálsz?
Számtalanszor hallhattad mád, ha rosszul határozzuk meg a célcsoportunkat, akkor gyakorlatilag a stratégia értelmét veszti. Miért is beszélnél olyan embereknek időt és pénzt nem kímélve, akiknek teljesen közömbös a szolgáltatásod vagy a terméked?
Gondoljuk végig:
- Nézzük az alapokat, kort, lakóhelyet, iskolai végzettséget, anyagi helyzetet.
- Majd szűkítsük őket tovább, gyűjtsük össze mi érdekelheti őket, mi a motivációjuk. Az sem gond, ha első ránézésre ez teljesen értéktelennek tűnik, sosem tudhatjuk miből lesz végül valódi érték.
- Figyeld meg, hogy milyen típusú tartalmakat, milyen formában, a nap mely időszakában „fogyasztanak”.
Segítségül hívhatod a Facebook saját célközönség elemző eszközét, amivel világosabbá válhat a célcsoportod szokásai és a demográfiai adatokból is sokat megtudhatsz. Keresd ezt a Facebook Ads Manager fiókodban. Itt még ne dőlj hátra, hiszen minél több és konkrétabb adat áll rendelkezésedre, annál kevesebbet kell költened felesleges körökre (tartalom, hirdetés), így annál gyorsabb és sikeresebb lehet a brandépítés.
Érd el a célcsoportodat
Ha már tisztában vagy azzal, hogy mit, kinek, miért szeretnél kommunikálni, akkor ezt tedd a számukra megfelelő platformon. Hazánkban a Facebook ma már szinte alap, hiszen kicsivel több, mint a magyar társadalom 60%-a aktív a platformon. Ne vesd el az Instagramot sem, mert bár a magyar felhasználók 16%-a található ott, brandépítés szempontból fontos hely lehet, mivel a 15-19 év közöttiek több, mint 20%-a, a 20-29-es korosztály pedig több, mint 40%-a használja ezt a platformot.
Ha fiatalabbak részére kommunikálsz(11-18 év), vagy a terméked/szolgáltatásod videós formátumban a legjobban elmagyarázható, a YouTube-on és a TikTok-on is érdemes aktívan jelen lenned.
Vedd figyelembe a kommunikációs csatorna választásnál, hogy a célcsoportod hol van legnagyobb számban jelen, hol a legaktívabbak. Tudd, a közösségi média jelenléted főleg a márka ismertséget és a követő bázist képes erősíteni. Őket fogod tudni elkötelezett rajongókból feliratkozókká, vásárlókká alakítani.
Kövesd a piacod
A konkurencia követés a közösségi médiában alap tevékenységnek kell számítania. Természetesen nem a másolásra gondolunk, hiszen ez semmi egyedit nem fog nyújtani a felhasználók részére, inkább tekintsük át mi az ami náluk működik, mi az ami nem és hogyan tudnánk mi valami újdonsággal szolgálni a fogyasztóknak, amivel megkülönböztethetőek, egyediek vagyunk.
A konkurencia figyelés mellett szánj időt a teljes piacra is és vedd észre a releváns trendeket.
Miért fontos ez stratégiailag? Nem mondunk újdonságot rendkívül nagy harc folyik a felhasználók figyelméért. A konkurencia tartalmai mellett a felhasználók tartalmai is jelen vannak, amik tovább elterelhetik, elvonhatják a figyelmet termékeinkről/szolgáltatásunkról.
Hatékony kreatív kampány tervezésben igazán rutinosak vagyunk. Vedd fel velünk a kapcsolatot, kezdjük el a közös munkát!