Te használsz sms-t a marketing kommunikációban?

sms marketing

Az SMS-marketing (short message service) alacsony költségű megközelítés lehet a célközönség eléréséhez és megnyeréséhez. Ezen túlmenően, ha az SMS-marketinget más stratégiákkal kombináljuk, az segíthet növelni az elérést, az értékesítést és az ügyfelek lojalitását. Ebből a cikkből megtudhatod, mi az SMS-marketing, hogyan valósíthatja meg, és hogyan segítheti a marketing általános megközelítését.

Mi az az SMS marketing?


Az SMS-marketing egy olyan marketingstratégia, amely szöveges üzeneteket használ promóciók vagy hirdetések küldésére azoknak a potenciális ügyfeleknek, akik feliratkoznak az ilyen típusú üzenetek fogadására. Az ügyfelek általában egy automatizált üzenetküldő rendszeren keresztül iratkoznak fel a regisztrációkor kapott kód elküldésével. Az SMS-marketing felhasználható termékfrissítések, kuponok vagy különleges ajánlatok küldésére. Az SMS-marketing rendkívül hatékony stratégia lehet, attól függően, hogy egy vállalkozás hogyan használja.

Az SMS marketing előnyei


Mivel az SMS-marketing megköveteli, hogy az ügyfelek kifejezzék érdeklődésüket és engedélyt adjanak, ez számos előnnyel járhat. Az SMS-marketing üzleti célú megvalósításának leglenyűgözőbb előnyei a következők:

A hűséges ügyfelek megtartásának képessége
Egyszerű, hatékony promóció szájról szájra
Gyors és hatékony kommunikáció az ügyfelekkel
Lehetőség a feliratkozási és leiratkozási módszerek beállítására
Költséghatékony eszköz


A hűséges ügyfelek megtartásának képessége


Az SMS-marketing lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy ajánlatokat, különleges kedvezményeket és hűségjutalmakat tegyenek, amelyeket a célpiacaik úgy döntenek, hogy feliratkoznak a vállalkozás SMS-értesítésére. Ez lehetőséget ad a vállalatoknak arra, hogy termékeket és szolgáltatásokat fejlesszenek, és csak azon ügyfelek számára tegyék elérhetővé, akik úgy döntenek, hogy feliratkoznak. Ez különösen vonzóvá teheti a márkát, terméket vagy szolgáltatást, mivel azok az ügyfelek, akik továbbra is vásárolnak egy márkától, olyan előnyöket kapnak az SMS-értesítések révén, amelyeket az új vagy egyszeri ügyfelek esetleg nem kapnak meg.

Egyszerű, hatékony promóció szájról szájra


Az SMS-marketing a vállalkozások számára is előnyt jelenthet, mivel az ügyfél szájról szájra tud információt és frissítéseket megosztani a márka termékeivel kapcsolatban. Azok a vásárlók, akik elégedettek a márkától kapott támogatás, szolgáltatás vagy termékek minőségével, valószínűleg megbeszélik tapasztalataikat barátaikkal és családjukkal. A szájhagyomány útján a márka növelheti vevőkörét.

Gyors és hatékony kommunikáció az ügyfelekkel


Az SMS-marketing azt is lehetővé teszi a vállalkozások és márkák számára, hogy gyorsan és hatékonyan küldjenek kommunikációt ügyfeleiknek. Például, ha egy márka új terméket dob piacra, SMS-értesítést küldhet ügyfeleinek, hogy frissítse őket az eseményről. Ezenkívül az SMS-értesítések engedélyezése gyors, és általában az ügyfeleknek másodperceken belül rövid kódot kell küldeniük a márka SMS-rendszerébe.

Lehetőség a feliratkozási és leiratkozási módszerek beállítására


Az SMS-marketing azt is lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy paramétereket állítsanak be a feliratkozó ügyfelek számára, valamint a leiratkozás módjait, ha le akarják állítani az SMS-kommunikációt. Ez még egyszerűbbé teheti az ügyfelek számára a különleges ajánlatokra és ajánlatokra való feliratkozást, és az SMS-marketinget megvalósító cégek is könnyedén hozzáadhatnak és eltávolíthatnak ügyfélszámokat rendszerükből.

Költséghatékony eszköz


Az SMS is meglehetősen költséghatékony lehet. A vállalat által használt SMS-küldő rendszertől függően az SMS-marketing költségei viszonylag alacsonyak lehetnek, összehasonlítva más digitális marketing megközelítésekkel.

Hogyan készítsünk SMS marketing kampányt


SMS-marketingkampány létrehozásakor fontos, hogy minden összetevőt tartalmazzon, mivel azok a vállalkozása vagy márkája által hirdetett üzenethez kapcsolódnak. Ezenkívül fontolóra veheted a következő lépéseket az SMS-marketingstratégia kidolgozása során.

Határozd meg marketingcéljaidat
Hozd létre az üzenetedet
Készítsd el cselekvésre való felhívását
Ütemezd be üzeneteidet
Állíts be kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI).

  1. Határozd meg marketingcéljaid
    Állítsd be az elérni kívánt célokat. Például célul tűzheted ki az eladások növelését, a piac bővítését vagy 100 új ügyfél megszerzését a marketing időszakon belül. Bármi legyen is a cél, először meg kell határozni azt.
  2. Hozd létre az üzenetedet
    Ezután hozd létre az üzenetet, amelyet el szeretne küldeni, hogy elérd célod. Létrehozhatsz egy különleges ajánlatot, kedvezményt bizonyos szezonális termékekre vagy egy érkezési sorrendben rendezett eseményt az eladások növelése érdekében. Ezenkívül mérlegelheted, hogy üzeneted hogyan érinti ügyfeleid, milyen problémát fog megoldani.
  3. Készítsd el a cselekvésre való felhívását
    A promóciós üzenet létrehozása után az SMS-kampánynak egyértelmű cselekvésre ösztönzést kell tartalmaznia, amely arra ösztönzi ügyfeleid, hogy vásároljanak. Létrehozhatsz például cselekvésre való felhívást, hogy kedvezményt igényelj annak lejárta előtt, meghívj egy barátot egy ingyenes szolgáltatásra.
    Az SMS-kampánynak szigorú időparaméterekkel kell rendelkeznie a vállalkozásod üzeneteinek kiküldésére vonatkozóan.
  4. Állítsd be a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI)
    Miután létrehoztad az SMS-marketingkampány többi összetevőjét, meghatározhatod azokat a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI), amelyek segítségével értékelni fogod az SMS-marketing-megközelítések hatékonyságát. A KPI-k – például az adott szöveges üzenetek megnyitási és válaszadási aránya – olyan mutatók, amelyek segítségével meghatározhatod az egyes alkalmazott SMS-stratégiák teljesítményét.Te használsz sms-t az ügyfelekkel való kapcsolattartásban? Keress minket sms-ben, vagy írj itt nekünk!