Mi mindent tudsz a helyalapú célzásról? 2.rész

helyalapú célzás

Menjünk is tovább és nézzük meg, mi a helyalapú célzás előnye?
Íme néhány előny, amelyet a marketingesek élvezhetnek a helyalapú célzás használatával:

Növeli a forgalmat
A helyalapú célzás nagyszerű módja lehet a forgalom növelésének, függetlenül attól, hogy van egy fizikai telephelyed, vagy elsősorban e-kereskedelmi vállalkozásként működsz. Ha van fizikai tartózkodási helyed, a helyalapú hirdetés figyelmeztetheti a közelben élő fogyasztókat, hogy az adottt fizikai helyen tartózkodik, ami növelheti a létesítmény forgalmát. Az online vállalkozások számára a helyalapú hirdetések segíthetnek azonosítani az ügyfeleket a szállítási távolságon belül vagy az általad kiszolgált területen belül.

Javítja a hirdetések relevanciáját
Amikor helyalapú hirdetést használsz, biztosíthatja, hogy az ügyfelek csak olyan hirdetéseket lássanak, amelyek kapcsolódnak a földrajzi régiójukban élő emberek igényeihez. Például egy nemzetközi ruhakereskedő gyakrabban hirdethet fürdőruhát a meleg éghajlatú területeken élő vásárlóknak, mint azoknak, akik hidegebb éghajlatú területeken élnek. Amikor az ügyfelek olyan cikkek hirdetéseit látják, amelyek az igényeikhez kapcsolódnak, nagyobb valószínűséggel vásárolnak.

Jobb felhasználói élményt biztosít
A helyalapú célzás abban is segíthet, hogy javítsa a hirdetéseiddel interakcióba lépő felhasználók élményét. Például, ha az intézményed/vállalkozásod több helyen is működik, a helyalapú hirdetés csak az egyes nézőkhöz legközelebbi helyszínre vonatkozó információkat jeleníthet meg. Automatikusan megjelenítheti a nézőhöz legközelebbi üzlet útvonalát vagy elérhetőségeit is, ami megkönnyítheti az ügyfelek számára, hogy kapcsolatba léphessenek veled vagy felkeressék a vállalkozásod.

helyalapú célzás
helyalapú célzás

6 tipp a helyalapú célzás megvalósításához


A forgalom javítására törekvő marketingszakemberek útmutatóként használhatják ezeket a tippeket a helyalapú marketingstratégia felállításakor:

  1. Optimalizáld webhelyed
    Az online áruház felhasználóbaráttá tétele megkönnyítheti a helyalapú marketingstratégiák megfontolását. Az optimalizált webhely megkönnyíti a keresőmotorok számára a hirdetések megjelenítését, különösen a mobileszközökön, mivel olyan optimalizálási algoritmusokat használnak, amelyek rangsorolják a webhelyek minőségét és relativását a lekérdezésekhez képest.

Ezenkívül az optimalizált webhely növelheti az ügyfelek kényelmét, megkönnyítve számukra a szükséges információk megtalálását. Ha jobb online élményt nyújtasz webhelyed látogatóinak, az eladások növekedéséhez vezethet.

  1. Hozz létre célzott tartalmat
    A mobileszközökön keresztül történő hirdetés előnyös lehet azokból a tartalmakból, amelyeket a felhasználók a legkönnyebben megtekinthetnek kisebb képernyőkön vagy egyéb feladatok végrehajtása közben. Legyen rövid és célzott a leírás. A hosszabb írásos tartalmak működhetnek webhelyeken vagy más hosszú formátumú tartalmakon, amelyekre hivatkozhat, ha a felhasználók máskor is meg szeretnék tekinteni. Legyen a lehető legpontosabb, hogy a legfontosabb információkat oszthass meg a fogyasztóiddal.
  2. SMS marketing megvalósítása
    Az SMS szöveges üzenetek hatékony stratégiát jelenthetnek a helyalapú célzás megvalósításában, különösen akkor, ha a célközönség gyakrabban használja mobileszközeit, mint más hardvereket, például számítógépeket. Ezzel a stratégiával az ügyfelek közvetlenül a telefonjukra kapnak szöveges értesítéseket a vállalkozásodról. Az SMS marketing olyan lehetőségeket kínál, mint:

Azonnali szállítás biztosítása
A webhely forgalmának figyelése ezekből a kommunikációkból
Válaszok fogadása a felhasználóktól
Az üzeneteket megnyitó személyek számának nyomon követése
Az üzeneteken belüli linkekre leadott kattintások számának nyomon követése

  1. Hozz létre QR-kódokat
    A Quick Response (QR) kód egy hozzáférési eszköz a mobileszközökhöz, amely egy webhelyre, céloldalra vagy alkalmazásra irányítja a felhasználókat, ahol további információk találhatók az eseményről, a termékről vagy az értékesítési bemutatóról. Amikor a megcélzott felhasználó beolvassa a kódot az eszközén, azonnal csatlakozik az általad létrehozott digitális tartalomhoz.

Ez javíthatja a webhelyhez való hozzáférést, ezáltal növelve a forgalmat. Virtuális QR-kódokat küldhet ügyfelei mobileszközeire, vagy fizikai QR-kódokat helyezhet el a helyi helyeken, hogy a potenciális ügyfeleket beolvassák.

  1. Mobilalkalmazás fejlesztése
    A mobilalkalmazások okostelefonokon és táblagépeken működnek, és számos szolgáltatáshoz kínálnak hozzáférést, például böngészést, vásárlást vagy üzeneteken keresztüli kapcsolódást. Amikor mobilalkalmazást hozol létre vállalkozásod számára, növelheted a forgalmat más csatornákra, például egy webhelyre, és több értékesítést és potenciális ügyfeleket érhetsz el.

Ennek az az oka, hogy az alkalmazáson keresztül figyelheted a felhasználók helyadatait, és közvetlen értesítéseket küldhetsz. Ezenkívül a mobilalkalmazások javíthatják azok felhasználói élményét, akik telefonjukon vagy táblagépükön hozzáférnek egy vállalkozás adataihoz. A mobilalkalmazások leegyszerűsíthetik webhelyed, hogy kényelmesebbé tegyék a mobil nézők számára a hozzáférést és a használatát.

  1. Vegyél részt a közösségi média marketingjében
    A közösségi média platformok segíthetnek növelni a forgalmat és segíthetik a helyalapú marketingstratégiát. A közösségi médián keresztül megcélozhat egy adott felhasználói csoportot érdeklődési köreik, korábbi tartózkodási helyük vagy a csatornák által követett egyéb információk alapján.

Mindegyik platformon különféle címkézési és linkelési lehetőségekkel érheti el a célközönséget, például hashtagekkel és válogatott csoportokkal. Használhatod például a város nevét hashtagként, hogy a helyiek láthassák közösségi oldalad, amikor termékeket vagy szolgáltatásokat keresnek a környékükön.

Elég bőséges volt az információ? Tedd próbára az olvasottakat a gyakorlatban is. Keress minket!