Mi az online marketing és hogyan érdemes használni – 2. rész

online marketing

Az előző részben bemutattuk mi az online marketing, most tovább bontjuk és egyesével megmutatjuk a részeit.

Keresőoptimalizálás (SEO)


Amikor keresőmotort használsz, általában tíz találatot fogsz látni azonnal, miután beírtál egy kifejezést a keresőmezőbe, és rákattintasz a keresés gombra. Egyes linkek elsőként jelennek meg a keresőmotorok találatai között a tényezők összefonódása miatt, de gyakran azok a webhelyek üzemeltetői, amelyek linkjei először jelennek meg, számos módszert alkalmaztak a keresőmotorok befolyásolására. Ezt hívják keresőoptimalizálásnak (SEO).

SEO erőfeszítéseik részeként a marketingszakemberek személyre szabják a weboldalak tartalmát, hogy a keresőmotorok előkelő helyen helyezzék el ezeket az oldalakat. A keresőoptimalizálás az internetes marketing legfontosabb és legbonyolultabb formája. Ennek az az oka, hogy a keresőmotorok átvizsgálják a weboldalakat, és elemezhetik azok tartalmát minőség, használhatóság, sebesség és relevancia szempontjából. A keresőmotorokon keresztül történő hatékony marketing érdekében a webhelytulajdonosoknak be kell tartaniuk az oldalon és az oldalon kívüli SEO alapvető szabályait.

Keresőmarketing (SEM)


Néha, amikor az internetezők keresési kifejezéseket adnak meg, olyan eredményeket fognak látni, amelyek a „Hirdetés” vagy a „Szponzorált” címkével vannak megjelölve. Ez a SEM eredménye. A keresőmarketing a SEO fizetett változata. Amikor a vállalatok vagy magánszemélyek SEM-et használnak, akkor fizetnek a keresőmotoroknak, hogy először felsorolják a konkrét találatokat. Minél többet fizet egy cég, annál előrébb jelennek meg eredményei a keresőoldalon.

Tartalom marketing


A tartalommarketing az internetes marketing egyik formája, amelyben a marketingesek értékes média terjesztésével vonzzák a potenciális ügyfeleket. A média formái közé tartoznak a cikkek, blogbejegyzések, infografikák, képek és videók. A tartalommarketing a SEO szerves részét képezi, mivel a keresőmotorok eredményei a tartalomhoz kapcsolódnak. A tartalommarketing hatékony működéséhez a tartalomkészítőknek időszerű és értékes médiaformákat kell közzétenniük. Az értéket az határozza meg, hogy egy adott média mennyire informatív, szórakoztató és meggyőző.

Végső soron a tartalommarketingesek meg akarják győzni a nézőket vagy olvasókat, hogy vásároljanak tőlük. Az emberek azonban hajlamosak olyantól vásárolni, akit „ismernek” és akiben megbíznak. Ezért az értékes tartalom segít a vállalatok és üzletemberek közönség elé tárásában és márka kialakításában.

Business, Technology, Internet and network concept. Young businessman working on a tablet of the future, he sees the inscription: online marketing

Közösségi média marketing


A közösségi média marketing az internetes marketing egyik formája, amelynek során egy vállalat, vállalkozó vagy online marketinges a közösségi média platformokon keresztül éri el a közönséget. A marketingszakemberek számos módszert használhatnak arra, hogy a közösségi média felhasználóit fizető ügyfelekké alakítsák, de a folyamat a tartalom létrehozásával kezdődik ezeken a platformokon. A tartalom érkezhet állapotfrissítések vagy weboldalakra mutató hivatkozásokat tartalmazó bejegyzések formájában. A marketingszakembereknek rendszeresen közzé kell tenniük az általuk használt közösségi média csatornákon, de először olyan platformokat kell választaniuk, amelyek megfelelnek az üzletnek.

Kattintásonként fizető hirdetés (PPC)


A kattintásonkénti fizetéses hirdetés a marketing egyik formája, amelyben a tartalommarketingesek fizetnek a cégeknek azért, hogy olyan hirdetéseket tegyenek közzé, amelyekre az internetezők rákattinthatnak. Amikor a felhasználó rákattint egy hirdetésre, a marketingszakemberek díjat fizetnek, vagy a marketingszakemberek előre fizetnek azért, hogy bizonyos számú hirdetést bizonyos gyakorisággal jelenítsenek meg.

A kattintásonkénti fizetésű hirdetések olyanok, mint a SEM, de a PPC-hirdetések számos helyen megjelenhetnek, például híroldalakon. Sok PPC hirdetés jelenik meg a közösségi média platformokon, és ezek a hirdetések úgy néznek ki, mint a szokásos bejegyzések. A PPC-hirdetések gyakran meghatározott felhasználókat céloznak meg a felhasználói adatok alapján. Például, ha egy sci-fi rajongó hajlamos rákattintani az adott műfajú könyvekre mutató linkekre, a közösségi média platformok algoritmusokat használnak ennek a trendnek a megfigyelésére, és az érdeklődő marketingszakemberekkel együttműködve megmutatják, hogy a felhasználói hirdetések egy új sci-fi történethez kapcsolódnak.

Affiliate marketing


Az affiliate marketing két vagy több fél közötti ajánlási rendszert foglal magában. Egy megállapodás részeként a marketingszakemberek egymás termékeinek vagy szolgáltatásainak reklámozásáért cserébe megosztják az ügyfelek vásárlásaiból származó nyereségüket. A marketingszakembereknek őszintének kell lenniük, amikor ezt teszik, és tájékoztatniuk kell a közönségüket egy ilyen megállapodásról. Ez gyakran azért működik, mert az ügyfelek szeretik az őszinteséget, és a leányvállalatok hajlamosak kedvezményeket kínálni azoknak az ügyfeleknek, akik követnek bizonyos linkeket vagy kódokat.

Influencer marketing


Az influencer marketingre akkor kerül sor, ha egy tartalommarketing-szakértő olyan valakivel lép partneri kapcsolatba, akinek nagy követői vannak akár a közösségi médiában, akár az iparágon belül. Attól függően, hogy mekkora követői vannak ennek az influencernek, ez a személy több ezer vagy több millió dollárt kérhet, hogy bejegyzést írjon egy másik személy webhelyére, vagy más tartalomban jelenjen meg. Az internetes marketingszakembereknek mérlegelniük kell az ilyen típusú marketing költségeit az esetleges pénzbeli haszonnal.

E-mail marketing


Az e-mail marketing a tartalommarketing egyik leghatékonyabb fajtája. Az e-mail marketing azért működik olyan jól, mert az egyén valószínűleg évekig megőrzi ugyanazt az e-mailt, gyakran ellenőrzi, és e-mailben keresi a lehetőségeket és az ajánlatokat.

Kampányod láthatóságát és „hallhatóságát” online marketing csapatunk biztosítja, míg az üzenet megszületéséért kreatív munkatársaink felelnek. Így minden házon belül megoldható, nyomon követhető. Reméljük veled is hamarosan találkozunk!