9 lépés az erős márkaidentitás kialakításához (tippekkel)

markaidentitas

Az, hogy az ügyfelek hogyan tekintenek egy adott vállalatra, szervezetre vagy termékre, hatással lehet a vásárlási trendekre és a vásárlói hűségre. A következetes marketing és üzenetküldés révén kifejlesztett szilárd márkaidentitásnak köszönhetően a cég növelheti ügyfelek hűségét. A márka identitásának kialakításához felhasználható különféle lépések és stratégiák megértése segíthet meghatározni, hogy melyik technika jelenthet a legnagyobb hasznot.

Ebben a cikkben megvitatjuk a márkaidentitást, elmagyarázzuk, hogyan kell létrehozni egyet, és különféle módszereket és tippeket fedezünk fel, amelyek segítségével erősebb márkát ápolhatsz.

Mi a márkaidentitás?


A márkaidentitás a márka összes stíluseleme, beleértve a dizájnt, a színt, a logót, a személyiséget és a betűtípust, amelyek megkülönböztetik azt a fogyasztók elméjében. A vállalat márkaidentitása az érzékszerveket vonzza, és célja, hogy vizuális, auditív, szóbeli vagy tapintható asszociációk révén azonnali márkafelismerést hozzon létre. A márkaidentitás kulcsfontosságú a márka relevanciájának megteremtésében és fenntartásában a fogyasztók tudatában.

Hogyan építsünk márkaidentitást


A vállalat és a termék értékeivel és jellemzőivel összhangban lévő márkaidentitás felépítése szükséges lépés a sikerhez. Ideális esetben a vállalati márkajelzések összes részlete egységesen működik. Íme kilenc lépés, amelyek segítségével hatékony márkaidentitást építhetsz fel:

  1. Végezz kutatást
    Kezdd a piac elemzésével és az erősségek, lehetőségek és gyengeségek azonosításával. Értsd meg, ki vagy, mint cég, és hogy miben különbözöl. Határozd meg azokat az elemeket, amelyek egyedivé tesznek, kiemelnek más márkák közül.
  1. Határozza meg az üzleti célokat
    A márkád képességei és a márka mögött meghúzódó okok alapján alakítsd ki küldetésnyilatkozatod. Jelezd, mely elemek különböztetik meg a cégedet és miért van szükség termékeidre vagy szolgáltatásaidra. Ha egy meghatározott küldetéssel rendelkező szervezetnél dolgozol, gondold át, milyen hirdetési célokkal tudod a legjobban támogatni mind a vállalat, mind az ügyfeleid igényeit.
  1. Azonosítsd az ügyfeleket
    Végezz felméréseket, fókuszcsoportokat és interjúkat a fogyasztói csoport azonosításához. A vásárlói igények és elvárások megértése segíthet a márka identitásának kialakításában, hogy a legjobban erősítse az ügyfelek lojalitását. Ez magában foglalhatja a közönségszegmentálást és több alcsoport felfedezését a teljes közönségen belül. Ezeket az alcsoportokat különféle tényezők alapján kategorizálhatod, beleértve az ügyfél korosztályát, földrajzi elhelyezkedését vagy vásárlási szokásait.
  1. Határozd meg a személyiséget és az üzenetet
    Hozd létre vagy definiáld újra a márka személyiségét annak mérlegelésével, hogy márkája a szórakozásra vagy a fogyasztói problémák megoldására összpontosít-e. A márka hangja egy olyan identitás, amely konzisztens marad a márkaépítési folyamat során, és egyértelműen kommunikál a márkaidentitás módszeres döntéseivel. A márka összes eleme, a névtől a színválasztásig és a tipográfiáig, illeszkedik egy koherens identitás kialakításához.
  1. Készíts logót
    Készítsd el vagy tervezd újra logódat. A logó a márkát azonosító vizuális védjegy vagy szimbólum. A sportcsapatok kabalájához hasonlóan a logó vizuálisan is reprezentálja a márkát és az általa megtestesített ideálokat.
  1. Vedd figyelembe az egyéb vizuális elemeket
    Gondold át, hogyan testesítheted meg a márkád a logóban, csomagolásban, reklámban vagy webhelyen szereplő egyéb vizuális elemek. Ez magában foglalhatja a következő vizuális szempontok figyelembevételét:

Szín: Az egyedi és specifikus márkaszínek azonnal növelik a termék láthatóságát. Például a hangaszürke színválasztása nyugodtságot közvetíthet, míg a zöld erőteljesebb, élénkebb árnyalata magabiztosságot sugározhat.
Alak: A forma vizuális megjelenése néhány márkát is azonosít. Például egy üdítő egyedi, négyzet alakú üvege vagy egy játékvezérlő lineáris formái azonnal azonosíthatják a márkát.
Grafika: Az elkülönülő minták segíthetnek egy memóriastruktúra kialakításában egy adott márka köré, így az azonosítás azonnali.
Szöveg: A betűtípus mérete és stílusa közvetítheti a márka személyiségét. Egy egyszerű betűtípus például a lazaság érzését közvetítheti, míg a Times New Roman a hagyományt és a stabilitást ábrázolhatja.

  1. Készítsd el szlogened
    Állítsd össze vagy finomítsd a márka szlogenjét. Ez egyszerűen egy márka emlékezetesen megfogalmazott álláspontja. Ideális esetben a szlogen rövid és emlékezetes, hogy az ügyfelek könnyen felidézhessék. Sok márka például alliterációt vagy rímeket tartalmazó szlogeneket használ. A mienk például így hangzik

The Petite Agency, nagy álmokkal

8. Határozd meg a hangnemedet
Képzelje el márkája stílusát vagy tónusát. A fogyasztókkal való kommunikációhoz használt nyelv típusa megszabhatja, hogy a márka milyen típusú vásárlót vonz.

A márka hangvétele jellemzően a személyiségéhez kapcsolódik. Például egy szórakozásra összpontosító márka kötetlenebb hangvételt alkalmazhat, míg egy orvosi eszközöket kínáló márka inkább az empátiát kívánja fejleszteni.

  1. Gondolj közönséged egyéb érzékszerveire
    Fontold meg, hogyan ébresztheted fel fogyasztóid más érzékeit a márkaépítéssel, ha releváns. Az érzékszervi márkaépítésnek is nevezik, ez a fajta marketing vonzó lehet a leendő vásárló mind az öt érzékszervére.

Íme egy rövid leírás arról, hogyan építheted be a másik három érzéket a márkaépítésbe:

Hang: A márka egyedi hangjegyei, hangjai vagy hangjai segíthetnek növelni a márka ismertségét. Gyakran előfordul, hogy egy zenei csilingelés eszébe juttatja a márkanevet az ügyfeleknek, ami erősebb márkaidentitást eredményez.
Íz: A márka íze vagy ízkombinációi döntő szerepet játszhatnak. Például egy étterem kínálhat egy titkos szószt egy adott ételhez, míg egy bizonyos márkájú üdítőital 27 egyedi ízt kínálhat.
Érintés: A termékeket értékesítő cégeknél vedd figyelembe, hogy milyen fizikai érzést ad a termék. Elgondolkodhatsz például azon, hogy a termék vagy a csomagolás nehéznek, simának vagy érdesnek tűnik-e, és hogy ez hogyan járul hozzá a márkaépítéshez.
Illat: Azok a cégek, amelyek illatos termékeket árulnak, például élelmiszereket vagy szépségápolási termékeket, fontolóra vehetik bizonyos illatok bevonását is, amelyeket az ügyfelek az adott márkához társíthatnak.

Tippek a márkaidentitás kialakításához
Íme néhány tipp, amelyek segíthetnek a márka identitásának továbbfejlesztésében:

Folyamatosan figyeld márkádat
Folyamatosan kövesd nyomon a márkaépítéssel kapcsolatos adatokat. A márkateljesítmény különböző aspektusainak nyomon követése segíthet meghatározni, hogy ezek a különböző elemek mennyire befolyásolják pozitívan az olyan tényezőket, mint a köztudatosság és a vásárlói hűség. Segíthet abban is, hogy meghatározza, hogyan optimalizálhatja a márkaépítés különböző aspektusait.

Kapcsold össze ügyfeleidet a történeteiddel
Adj okot ügyfeleidnek, hogy törődjenek, figyeljenek a cégedre. Például nyilvánosan megoszthatod márkád alapítási történetét vagy a márka új küldetésének kidolgozásával kapcsolatos történetet. Ha történeteket mesél a márkájáról, az növelheti az ügyfelek empátiáját a vállalat iránt, és növelheti a márkahűséget.

Figyeld versenytársaid
Kutasd fel elsődleges versenytársaidat, hogy megállapíthasd, mi különbözteti meg márkádat az övéktől. Ez magában foglalhatja a versenytársak küldetésnyilatkozatainak, értékeinek, hirdetési kezdeményezéseinek és termékeik vagy szolgáltatásaik jellemzőinek kutatását. A versenytársak mélyebb megismerése segíthet betekintést nyerni márkája termék- vagy szolgáltatáskínálatának, küldetésének és személyiségének egyedi elemeibe.

Hagyd, hogy a vállalkozás fejlődjön
Győződj meg arról, hogy márkaépítési stratégiád kellően rugalmasak ahhoz, hogy idővel megváltozhassanak. Bár fontos egy sajátos és emlékezetes márkaidentitás kialakítása, az is hasznos lehet, ha teret adunk a márkaépítésnek a fejlődéshez. Ez a taktika segíthet a márkának alkalmazkodni a különböző piaci vagy fogyasztói véleményváltozásokhoz.

Legyél elérhető a közönséged számára
Könnyítsd meg a közönség számára, hogy felfedezze márkádat, és kapcsolatba lépjen veled. Ez magában foglalhatja a közösségi médiában való jelenlét fejlesztését, egy online áruház létrehozását vagy egy különféle operációs rendszerekkel kompatibilis webhely létrehozását.

Persze a legfontosabb, ahhoz hogy látható, hallható legyél szükséged van egy lelkes, professzionális kreatív csapatra is. Szerintünk megtaláltad, ne is menj tovább!