Nehezen szervezed ki a feladatokat? Úgy érzed, hogy segítene egy kreatív ügynökség bevonása de még bizonytalan vagy? Nem tudod hol a pont, ahol már érdemes segítséget kérned?
Összegyűjtöttünk néhány hasznos információt, ami segíthet a megoldás megtalálásában.
Nézzük meg, milyen egy kreatív ügynökség
A következő néhány bekezdésben megtudhatod, hogy mivel is foglalkozik pontosan egy ügynökség és azt is, hogy mikor érdemes kreatív ügynökséghez fordulnod.
A kreatív ügynökség fogalma
Kreatív kreatívokat kreáló kreatív kreatívok”-Joshua Ferris.
Vagyis fantáziadús szakemberek munkahelye.
Az ügynökségen beül két nagy csoportot különböztetünk meg, vannak az account-ok, akik az ügyfélkapcsolatért felelnek, egyfajta hidat képeznek a megrendelő és a „kivitelező” között és vannak maguk a kreatív szakemberek, akik a kapott információk alapján elkészítik a munkát.
Miben számíthatsz a kreatív ügynökségekre?
Többféle szolgáltatás közül választhatsz, de alapvetően ügynökség függő, hogy mely területre specializálódott, vagy komplex megoldásokat nyújt számodra. Ezt érdemes minden esetben előre tisztázni.
Leggyakrabban:
- márkaépítés és stratégia alkotás,
- célokhoz igazított kampány koncepció készítés
- reklámszövegírás,
- vizuális tartalomgyártás,
- közösségi média menedzsment,
- webfejlesztés és optimalizálás
- hirdetési kampány tervezés és lebonyolítás
Mikor fordulj kreatív ügynökséghez?
- Izgalmasabb kampányra vágysz, valahogyan szeretnél kitűnni a reklámzajból.
Az első jel, ami azt mutatja, hogy érdemes átgondolnod egy kreatív ügynökség felkeresését, ha úgy érzed, kifogytál az ötletekből, de szeretnél egy stratégiára épülő, fenntartható, sokkal érdekesebb kommunikációt folytatni a célcsoportoddal.
- Munkaerőhiánnyal találod magad szembe
Gyakori eset, hogy házon belül szeretnél mindent megoldani, mert „jó vénája” van a kollégáidnak grafikához, stratégiához és még humorosak is. Nem vonjuk kétségbe, de leterhelt munkatársaid nem lesznek olyan találékonyak mint egy kreatív és média ügynökség szakemberei, akik egy-egy feladat megoldása előtt hosszan egyeztetnek egymással is a legjobb megoldásról. Az átmeneti vagy tartós erőforrás bevonás mindig pozitívan befolyásolja az eredményességet.
- Megújulnál
Gyakran akkor találkozunk ügyfeleinkkel, amikor elérkeznek arra a pontra, hogy az online jelenlétüket új formába öntenék például egy új weboldal létrehozásával, ahol egy ügynökség gyorsabb, zökkenőmentes indulást tud biztosítani. Törekedj a teljes megoldásra!
- Szeretnétek újra „pezsegni”
Előfordulhat, hogy már olyan régóta foglalkoztok a termékkel, hogy a kívülálló számára már nem tudtok olyan új üzenetet megfogalmazni, ami számukra hasznos lenne. Ilyenkor érdemes újabb, izgalmasabb irányba kanyarodni egy kreatívokból álló csapattal.
- Valami „hiányzik”, valami nem működik
Mindent megtesztek a sikeres kommunikációért, de valahogy még mindig „sótlanok” és nem elég sikeresek a kampányok. A kreatív ötletelés és a mindennapi feladatok ellátása teljesen más agyféltekét mozgat meg, ne várd egyszerre mindkettőt magadtól és a kollegáidtól sem. Erre nagyon kevesek képesek csak. Mi a magas minőség biztosítása érdekében különböző területek szakembereivel dolgozunk együtt. Mindenki a saját területén nyújt kimagaslót.
És honnan tudod, hogy megtaláltad az igazi kreatív ügynökséget?
- Megvan az a bizonyos „kémia” köztetek, könnyen, gördülékenyen tudtok együttműködni.
- Elérhetőek, kommunikatívak, nem maradnak nyitott, megválaszolatlan kérdések
- Nyitottak a közös ötletelésre
- Átláthatóak
- Sajátjának tekinti a céljaidat
- Előre definiált eredmények a kezdeti időszaktól fogva tapasztalhatóak.
Összefoglaljuk? Szerintünk már nincs rá szükség.
Bízunk benne, hogy mire ide értél az olvasással, már tisztábban látod, hogy miért érdemes a kreatív területekre szakosodott ügynökséggel dolgoznod.