A kreatív ügynökség előnyei

Nehezen szervezed ki a feladatokat? Úgy érzed, hogy segítene egy kreatív ügynökség bevonása de még bizonytalan vagy? Nem tudod hol a pont, ahol már érdemes segítséget kérned?

Összegyűjtöttünk néhány hasznos információt, ami segíthet a megoldás megtalálásában.

Nézzük meg, milyen egy kreatív ügynökség

A következő néhány bekezdésben megtudhatod, hogy mivel is foglalkozik pontosan egy ügynökség és azt is, hogy mikor érdemes kreatív ügynökséghez fordulnod.

A kreatív ügynökség fogalma

Kreatív kreatívokat kreáló kreatív kreatívok”-Joshua Ferris.

Vagyis fantáziadús szakemberek munkahelye.

Az ügynökségen beül két nagy csoportot különböztetünk meg, vannak az account-ok, akik az ügyfélkapcsolatért felelnek, egyfajta hidat képeznek a megrendelő és a „kivitelező” között és  vannak maguk a kreatív szakemberek, akik a kapott információk alapján elkészítik a munkát.

Miben számíthatsz a kreatív ügynökségekre?

Többféle szolgáltatás közül választhatsz, de alapvetően ügynökség függő, hogy mely területre specializálódott, vagy komplex megoldásokat nyújt számodra. Ezt érdemes minden esetben előre tisztázni.  

Leggyakrabban:

  • márkaépítés és stratégia alkotás,
  • célokhoz igazított kampány koncepció készítés
  • reklámszövegírás,
  • vizuális tartalomgyártás,
  • közösségi média menedzsment,
  • webfejlesztés és optimalizálás
  • hirdetési kampány tervezés és lebonyolítás

Mikor fordulj kreatív ügynökséghez?

  • Izgalmasabb kampányra vágysz, valahogyan szeretnél kitűnni a reklámzajból.

Az első jel, ami azt mutatja, hogy érdemes átgondolnod egy kreatív ügynökség felkeresését, ha úgy érzed, kifogytál az ötletekből, de szeretnél egy stratégiára épülő,  fenntartható, sokkal érdekesebb kommunikációt folytatni a célcsoportoddal.

  • Munkaerőhiánnyal találod magad szembe

Gyakori eset, hogy házon belül szeretnél mindent megoldani, mert „jó vénája” van a kollégáidnak grafikához, stratégiához és még humorosak is. Nem vonjuk kétségbe, de leterhelt munkatársaid nem lesznek olyan találékonyak mint egy kreatív és média ügynökség szakemberei, akik egy-egy feladat megoldása előtt hosszan egyeztetnek egymással is a legjobb megoldásról. Az átmeneti vagy tartós erőforrás bevonás mindig pozitívan befolyásolja az eredményességet.  

  • Megújulnál

Gyakran akkor találkozunk ügyfeleinkkel, amikor elérkeznek arra a pontra, hogy az online jelenlétüket új formába öntenék például egy új weboldal létrehozásával, ahol egy ügynökség gyorsabb, zökkenőmentes indulást tud biztosítani. Törekedj a teljes megoldásra!

  • Szeretnétek újra  „pezsegni”

Előfordulhat, hogy már olyan régóta foglalkoztok a termékkel, hogy a kívülálló számára már nem tudtok olyan új üzenetet megfogalmazni, ami számukra hasznos lenne. Ilyenkor érdemes újabb, izgalmasabb irányba kanyarodni egy kreatívokból álló csapattal.

  • Valami „hiányzik”, valami nem működik

Mindent megtesztek a sikeres kommunikációért, de valahogy még mindig „sótlanok” és nem elég sikeresek a kampányok. A kreatív ötletelés és a mindennapi feladatok ellátása teljesen más agyféltekét mozgat meg, ne várd egyszerre mindkettőt magadtól és a kollegáidtól sem. Erre nagyon kevesek képesek csak. Mi a magas minőség biztosítása érdekében különböző területek szakembereivel dolgozunk együtt. Mindenki a saját területén nyújt kimagaslót.

És honnan tudod, hogy megtaláltad az igazi kreatív ügynökséget?

  • Megvan az a bizonyos „kémia” köztetek, könnyen, gördülékenyen tudtok együttműködni.
  • Elérhetőek, kommunikatívak, nem maradnak nyitott, megválaszolatlan kérdések
  • Nyitottak a közös ötletelésre
  • Átláthatóak
  • Sajátjának tekinti a céljaidat
  • Előre definiált eredmények a kezdeti időszaktól fogva tapasztalhatóak.

Összefoglaljuk? Szerintünk már nincs rá szükség.

Bízunk benne, hogy mire ide értél az olvasással, már tisztábban látod, hogy miért érdemes a kreatív területekre szakosodott ügynökséggel dolgoznod.

Ha érdekel, nézd meg, hogy min dolgoztunk az utóbbi időben.

Vagy egyszerűen vedd fel velünk a kapcsolatot.